lördag 6 juni 2009

Om inte annat…

…så kan man ta och plocka sig en liten bukett med vita syrener! Det gjorde jag sent igår kväll, och när jag vaknade i morse så doftade det sommar i hela lägenheten. Tänk vad lite som kan förgylla en frukost :-)

vita syrener vita syrener

Det är lite stiltje på inredningsfronten, kan man säga. Jag har en del jag skulle vilja ordna, men jag måste spara lite till semestern…nej, vad skriver jag! Klart att jag inte kan vänta så länge :-) Har en idé som jag hoppas kan gå i lås, men…!?

I kväll är det partaj igen (lite annorlunda) nämligen turkiskt!? Det är utlovat turkiskt tema…undrar om vi ska sitta på fina mattor, och dricka tea? Eller kanske är det kåldolmar, som gäller? Jag har ingen aning, men det ska bli himla trevligt att få uppleva :-)

Och så är det nationaldag (höll på att glömma)! Jag sjöng hela vår visa när jag gjorde smörgåsar till frukosten. Det får nästan räcka, jag är mest glad att få vara ledig, fast jag egentligen inte skulle ha varit det! *fniss*

Ha en himla trevlig lördag, det ska jag ha!

5 kommentarer:

A Seaside House sa...

Ja de er det sommer, når syrinene plukkes inn. Jeg har plukket inn peoner til helgen som pynter opp her. Ønsker deg en riktig fin helg:)

Ekebo sa...

Hoppas kvällen blir lyckad! Vita syrener är något som står på min önskelista. Ha det gott Kram Malin

marianaskeramik sa...

hihi jag har också plockat syrener i min blogg! visst är dom fina!
kul att du kommer upp till dalarna. jag ser hur nya butiken växer fram i falun och det blir såå bra tycker jag iallafall. nästa vecka är det dags för mig att börja leverera keramik så nu jobbar jag för fullt....
ha de bra
marianaskeramik

UllaMona sa...

här har inte syrenerna börjat blomma ännu :-(

2BarnsMamman sa...

Syrener är verkligen sommar och skolavslutning :) Hoppas den turkiska kvällen var bra!