fredag 11 juli 2008

Men hallååå!!!

Jag är sur, faktiskt lite ledsen! När jag gick till jobbet idag passerade jag en man och två barn på kanske 3 respektive 5 år. Då sa den lilla: det där såg ut som mamma. Då svarade mannen (förövrigt gammal, liten, tanig och ful) -Nej, det tyckte inte jag, mamma är ju smal! Men far åt f-n va förbannad jag blev! Jag är inte tjock, "volang" och rumpa det kan jag hålla med om, men inte överviktig.Visst svär när jag ska till och prova nya kläder och bikini, men det är väl min ensak?!?! Jag håller mig till mitt BMI, och har storlek M-L, och med mina 179 cm över jord är det inte över medel på nåt sätt. Om jag bara hade fått påpeka honom (hade lite att välja på): gråhårig, rynkig, piercing i jätteformat, uppdragna tighta jeans som förmodligen fick familjelyckan att önska att han var året-runt-nudist. Nej, måtte han får en redig sommarinfektion i sitt hålade ögonbryn, det kan han gott ha! Tur för honom att barnen var med annars hade det blivit en liten vers (med väl valda ord) läst på Kungsgatan idag, grr!

10 kommentarer:

In my house sa...

Hahaha,,, vad du skriver roligt. Fick mig ett gott skratt posetivt menat :)
- Tycker att du skulle rabblat den där ramsan med väl valda ord ändå!
Volanger är ju mode nu ;)

Kram ifrån mig! j

Anonym sa...

Kul inlägg, måste oxå kommentera det, du har ju dom perfekta formerna och är absolut den snyggast expediten i stan;-)

Kalkstenssommar sa...

Ha, ha, tur för honom att barnen var me!

Du volang, är det ngn kroppsdel som sitter löst??... (känner mig lite novis här)

Ta åt dig av Pelles komplimang!!!

Trevlig sommar!

Kram L

Anonym sa...

Du är allt annat än tjock! Han hade troligtvis synfel.. *haha*

Vardagslycka sa...

Önskar dig lycka till i utlottningen!
Kram, Carina

A home far away sa...

Ja ibland blir man så trött på människor, vuxna människor som man tycker ska föregå med gott exempel inför barnen!
Som sagt tur för honom att barnen var med, förövrigt verkar han ju inta ha nån självinskt alls, så som du beskrev honom, haha!

Kram Gunilla

Anonym sa...

Det jag inte förstår är varför du svalde det trots att barnen var med? De borde kanske få lite vettiga värderingar av någon som har dem eftersom deras pappas uppenbarligen hade brist på såna saker. Hoppas det är bra med dig Fina Lina.
Kram

Anonym sa...

men stackare!! jag skulle sagt de väl valda orden till honom trots att barnen var där :)

ja köp dokumentet, tror allt som allt kostade tavlan mig typ 40 kr.

stor kram sara

Hemma hos Razzel sa...

Känner mig som en äkta "rödstrumpa" men visst blir man less på karlar?? De ställer höga krav på att alla damer ska vara smala, välmejkade och söta på alla vis -men själva går de stolta omkring med hårig ölmage, tofsar i näsa och öron och fiser och rapar!! Nej vi får sätta oss över deras neandertal-uttalanden!!

C sa...

Äh. Pissa på han, snygging! Du är bsolut snyggaste expediten i hela stan och ett riktigt äkta fraskex av god kvalitet!