torsdag 16 oktober 2008

Konst på hög nivå!

Jag har varit lite kreativ, om jag får säga det själv! Siffrorna från förra inlägget har hittat sin plats...på en vitmålad bräda. Vad är det? Konst? Nja, mitt och sonens födelseår kan väl knappast kallas för konst, men lite annorlunda och roligare än en plansch med en tiger på (från Gallerix) tycker jag allt att det är. Inte för att jag ens haft tanken på att skaffa en sån plansch, men jag måste ju ha nåt att jämföra med :-) På hög nivå är det iallafall, eftersom tavlan står uppe på ett högt skåp. Nu är det säkert någon som tänker...men är han född -69?...eller...nu har hon skruvat upp siffrorna fel, va tokigt! Men si det ska vara precis så här, man ska läsa uppifrån-höger-vänster...då blir det -96...anledningen till detta är helt enkelt att det ser snyggare ut med denna placeringen! *smile* Och som vanligt får jag inte till någon bra bild, men det borde ni som läser min blogg ha vant er vid så det får ni ta:-) Å, jag med!
__________________
Just nu ser jag fram emot en ledig helg. Eller ledig och ledig. Jag ska försöka röja, med betoning på försöka. Såååå tråkigt, men det måste ju göras. BLÄ!!!
_________________
Och så hade jag tänkt att åka till det allra svenskaste möbelvaruhuset, men jag får hoppa det. Det låter nämligen som att någon ligger under min bil och spelar triangel.?.?.Tror att det kan va nåt som har gått sönder eller sitter väldigt löst! Jag får alltså lägga pengarna på det istället! BLÄ...igen!
_________________
Nu väntar sängen, och trevliga drömmar!
Sov så gott!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt! Jag har alltid varit förtjudt i siffror och bokstäver, konsten sitter i betraktaren ögon.

Anonym sa...

Jättefint! Så enkelt men ändå så effektfullt! =)

In my house sa...

Hej hej bruttan.... Va snäll du är,,, kul att du gillade vårat kök och mitt hår,,, hehe!!!
- Jättefint de blev på brädan,,, jag är helt tagen,såld,galen i just bokstäver och siffror just nu,,, det är sååå snyggt!

Hoppas allt ä bra och att helgen bli härlig,, kram j

Helena Dovier sa...

Det blev toppensnyggt med siffrorna på brädan. Bra idé! :-)

Men vad trist med bilen... Jag har också haft en trist bil-höst och -sommar med massor av tusenlappar som har fått singla iväg till bilverkstaden av modell rånare. Nu ber jag en stilla bön att bilen ska rulla på lugnt och snällt under ett tag framöver (peppar, peppar) så att jag kan få lägga mina surt förvärvade slantar på loppisprylar i stället :-).

Ha en fin helg!

Kram från Helena

Anonym sa...

69 try it, you like it, eller?

Anonym sa...

halloj! ja det är så skönt att ha ett golv hemma nu.. nu har man ork och lust att göra resten också :)

vad snyggt det blev med siffrorna!

stor kram sara

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Svar till "P":

Inte för jag vet vem du är, men denna sida handlar inte om det du syftar på! Tycker att du kan fortsätta till andra mer passande bloggar om du inte har något vettigare att skriva!

Mvh Blogginnehavaren

Anonym sa...

Ok, det var ett dåligt skämt, ber så mycket om ursäkt för det.

UllaMona sa...

Jag tycker att det är en kul idé med siffrorna...snyggt blev det!

Trist att bilen krånglar och allra helst om man verkligen behöver den. Jag har den turen att jag kan åka buss till jobbet.

Bra att du satte P på plats!!
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram

Syster vit sa...

Ja det finns inget tråkigare att lägga pengar på än en bil, dom ska bara rulla och inget kosta hihi. Jättefina siffror, och lite klurig får man ju vara, på konstnärsvis. Kram Liselott

A Seaside House sa...

Fine bilder!! det er veldig fint å pynte opp med tall og bakstaver i forskjellige varianter! Ha en finfin dag:)