onsdag 22 april 2009

En Primus!

Har en gammal (inte till åldern) arbetskamrat som har en son, som fått namnet Primus. Coolt, tycker jag! Jag har alltid tyckt att jag hört namnet förut, men inte som ett tilltalsnamn på en person. Nu har jag fått förklaring till mitt lilla huvudbry...det är ju en lykta! Hittade den gömd under en kartong i farmor och farfars hus. Tydligen så ska det vara fotogen i den tillsammans med nån slags veke, eller "strumpa". Himla bra effekt på den ska det också vara. Jag vågar inte fixa med nån vätska, men med ett vanligt ljus i så blir den perfekt ljuskälla till sommarens ljumma kvällar utomhus...och snygg är den ju också, det ser jag som en mycket trevlig bonus!
__________
Ha en trevlig onsdagskväll!

6 kommentarer:

marianaskeramik sa...

hej vad roligt att du ville vara med och tävla. blompinnarna finns att beställa på signerat.se då kan du även betala med kort om du vill.
ha de bra
marianaskeramik

Lallis - liv och leverne sa...

Vad fin den är:)
Kram Lallis

UllaMona sa...

Men Duuuu den ska du vara riktigt rädd om..primuslyktan menar jag.
Jag minns att min mormor och morfar hade en sådan...de hade ingen el ström i den lilla fjällbyn...jag har försökt att hitta en sådan på loppis men icke.
Jättekul att se en sån gammal lykta på bild.

Ordverifieringen är flamm...passande eller hur?

Trevlig Helg!
kram

Amelie sa...

Wooohooo! Jag, eller snarare min son har blivit omnämnd i en mycket bra och intressant blogg, nämnligen din... *S*
Tommy på kuriren svarade ju "Nämen, det heter ju min termos!" när jag berättade vad lill-skrot skulle få för namn. Så Primus är väl en tillverkare av camping-tillbehör skulle man kunna säga... =) Det är många som påpekar det då dem ser eller hör hans namn. Primus betyder förstklassig och det stämmer ju både på barn och produkt... ;)

In my house sa...

Hallo pinglan eller kexet =)

Önskar dig en toppen dunder helg med mycket sol.... som det är lovat!!!!

Stor kraaaam j (nu snart tänder vi grillen) mums

Ida sa...

Häftigt namn och snygg tatto ;)