tisdag 14 april 2009

Spillkum!

Har fått ärva lite saker efter kära farmor. Sånt som man minns, sånt som påminner mig om henne...och farfar med såklart. En spillkum t ex, kantstött och sliten, men så fin. Och Ekeby-fatet från förra inlägget. Visste inte ens att de fanns i vitt (trodde bara i grönt). Lite annat smått och gott som har fått sina platser och användningsområden, alla lika betydelsefulla...för mig! Helst av allt skulle jag vilja ha huset också, men det skulle rent praktiskt inte fungera, tyvärr. Men med underbara pardörrar, kakelugn i vitt, fönster som placerats i väggar inomhus (inte bara i nutid det är poppis tydligen) och med vedspis i köket så gör det mig lite ont att allt snart är borta...Men jag har det i hjärtat, och där finns det kvar så länge det behövs tillsammans med en massa andra bra, roliga och mysiga minnen! Tack!
_____________
Må så gott!!

6 kommentarer:

My sa...

Hjärtat är en bra plats för minnen av denna sort. Det är bara att samla på sig för platsen blir större och generösare ju mer man använder den. Visst är det smart?!

Limerose sa...

....kan bara hålla med föregående talare.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jaaa, det är ju det som är så braigt med hjärtat:)
KRam Lallis

marianaskeramik sa...

visst är det fint med spillkum
har drejat ett par stycken och nu när jag ser din blir jag sugen på att göra flera
hoppas att solen skiner på git
ha de gott
marianaskeramik

Mitt smultronställe sa...

Ja minnen skall man spara på!!!

Ha det gott!! Camill.

marianaskeramik sa...

hej hopp!
tävling hos mig, vinn en keramikljuskrona
ha de
marianaskeramik