söndag 26 april 2009

Plåtfat och scillor!

Har haft halv-vår i helgen. Såklart så var det bilåkning och inomhus som gällde under lördagen, och naturligtvis då det var som finast väder här hemma. Men vad gör man inte när den årliga "släktträffen" hägrade, och med den ett besök till Lidgården. Har skrivit om denna mysiga butik förut, och lika mysigt var det nu. Fick en alldeles för tidig "halv-jämna-års-födelsedags-present" av mormor, så jag slog till och köpte mig ett himla snyggt fat på fot. Eller hur? Nu fick även min coola ostkupa en given plats *fniss*.
I trädgården har scillorna ploppat upp. Även tulpaner och maskrosor, samt krusbärsbusken som har fått sina första små blad. Det går undan vill jag lova :-)
_________
Så till layouten. Hade velat att ha dessa två bilder bredvid varann, men jag vet inte hur man gör? Jag har sett att man kan lägga bilder två och två, inte bara under varann...nån som kan förklara hur man går till väga? Jättetacksam för svar skulle jag bli!
_________
Nu ska jag ta kvällen. Sonen har varit på innebandy-cup hela helgen, så honom har jag inte sett till. Kanske lite "mamma-mys" om jag har tur!
_________
Må så gott!

6 kommentarer:

Limerose sa...

Hoppas ni hade det trevligt på släktträffen.
Jag har varit i Örebro och köpt virke och kantsten till rabatten på 30 kvm......ja du, här grejas det, ska snart lägga ut bilder på bloggen, måste bara göra lite mer..hihi så roligt.
Fint fat. Kram på dig

Hemma hos Razzel sa...

Hoppas du får ett svar för jag har också funderat på hur man lägger bilder bredvid varandra...

My sa...

jag har en idé om fotoproblemet! Lägg dem i en fil så som du vill ha dem, om du har typ photoshop. sen så laddar du båda bilderna som en bild... blev det rätt nu? ja du vet vad jag menar :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Superläckert fat!!!

Kram Annica

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, när det går undan på det sättet så storgillar jag läget:) Såg att japanska körsbärsträd har slagit ut nu och de är ju så vackra:)

Ha en fin kväll.
Kram Lallis

marianaskeramik sa...

hej
jag använder windows live writer och då kan man få bilder bredvid varandra och en massa funktioner. om du googlar det kan du ladda hem programmet (gratis)
ps. hinken är handdrejad av mig.ds
ha en underbar valborg
marianaskermik