måndag 6 april 2009

Fjädrar!

Så var det framplockat, påskdekorationerna alltså. Klart att nåt måste man ju ha, även om påskhelgen är så kort som den är. Jag är absolut inte den som "överpyntar", men det ligger ju faktiskt lite vårkänsla i att ställa fram hönorna, tupparna och häxorna, samt fästa fjädrarna i riset. Liksom en milstolpe, och bevis på att våren faktiskt är här. Jag firar egentligen ingenting med påsk. Innebörden känner man ju till, men eftersom jag inte är troende (på nåt såklart, men vet inte vad) så är det mest lite långledigt med extra god mat, och trevligt umgänge som gäller. Och det kan ju vara värt nog så mycket, eller hur?
______________
En liten enkel utmaning, som jag inte skickar till vissa, utan hoppas på att någon hakar på med tanke på vad som komma skall.
Jag vill helt enkelt veta vad du
gillar bäst på påskbordet?!
Så fram med minnena i smaklökarna, och skriv!
______________
Må så gott!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ska det bli skönt med lite långledighet...längtar :)
Vad som är godast på påskbordet...hmm...jag måste nog få säga mammas hemmagjorda citronsill...ljuvligt god...och så påskmust förstårs :)

Kram

Min lya och jag sa...

Sill i alla olika varianter. Och självklart påskskinkan :-)

Ha en trevlig påsk!!

Mitt smultronställe sa...

Hej!!!

Äter inte så mycket på påskbordet men skulle nog bli besviken om inte ägghalvor fanns..

Fina fjädrar du har!!

Ha det bra, kram Camilla.

UllaMona sa...

Löksill och ägghalvor och påskmust!

Kram

Limerose sa...

Färglada ägg och ägghalvor och så sill och påskmust. Mums! Glad påsk!

Syster vit sa...

Tack för din lilla kik in hos oss.
Jag pyntar inte heller så värst. Det blir mer för att välkomna våren. Bäst på påskbordet är nog laxen, gillar lax i olika former...påskmust...hm ja det var nog de.
Kram
Marina

In my house sa...

Fjädrar och vår,,, Mmmmm, sån härlig tid vi har framför oss... Fast idag små regnar det här,,, grrrr!!! men men, solen kanske dyker upp snart!!!

Ha de Gottit och Glad Påsk i förskott Kraaam j

annashusidingtuna sa...

Påskmust och naturligtvis Jansson är min favoriter.
Kram Anna

Hans Westlund sa...

Vad gillar jag bäst? Får nog dra till med köttbullarna. Älg & fläskfärs blandat, stekt och kallnat. För de är ju godast kalla :)