söndag 28 september 2008

Bakom-ladugården-fynd!

Det rensas och sorteras på en gammal gård. Och jag har fått ett "plus-tio-fynd", en fönster båge, i järn! Förmodligen har det suttit på en putsad ladugård, en gång i tiden. Typiskt ett sånt, enligt dom som kan sin sak. Rostigt och något beklätt med mossa...men sååå charmigt! Far tyckte att det skulle blästras...tänk så tokig han är i bland ;-) Inte för jag vet vad jag ska ha det till, men nåt bra ska det nog passa som. En liten tanke finns, men då krävs det ett gästrum...å det har jag inte...jag tänker vidare alltså!

I övrigt en mycket trevlig helg.

Fredag: födelsedagskalas hos bästaste "R", hon fick en degbunke (sån som Leila, i "Leila Bakar" har) "R" kom på att hon skulle ha den som teakopp. Smart med flera användningsområden :-)

______________

Lördag: middag, vin och nostalgifilm. Ja, inte någon Oscars-rulle direkt, utan en mycket amatörmässig film om fyra brudar på norge-resa för ca tio år sen. Mycket goda skratt alltså!

______________

Söndag: smörgåstårte-fika med lite lagom djupa analyser om ditten och datten...mycket trevligt!

_____________

Nu är det dags för sömn...ha en alldeles förträfflig söndagskväll!!

Natt, natt...

4 kommentarer:

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Tack för uppmuntrande ord hos mig.

Här hos dig är det alltid lika trevligt att kika in.

Hoppas allt är bra, låter som en härlig film att titta på!

Vad går upp mot lite nostalgi?!?!?

Kram L

Kalkstenssommar sa...

ps. heeeelt underbart fönster, mkt avundsjuk!!!

Limerose sa...

Wow! Vilket fint fönster, jag skulle ha det i trädgården och klä in det med mer mossa nu till höst & vinter. Du Degbunken/koppen går bra att ha massor av godis i med :-) Kram kram Rosie

DjHawkeye sa...

Kanske en klätter-spalje till nån växt på din lounge i sommar?