lördag 20 september 2008

Småbarns-fasoner!

Hoppas verkligen att det är några, som kommer att tänka till efter detta inlägg. Speciellt vuxna! Jag är rent ut sagt: jävligt trött på gnälliga människor!!! Är man i undre medelåldern, medelåldern eller övre medelåldern får man faktiskt ha förstående för att saker och ting inte riktigt blir som planerat. Jag syftar på föreläsingen som jag var på i torsdags. Den var jättebra. Problemet var att det ingick mat, och uppenbarligen det som fick en hel hoper med sk vuxna människor att visa sina rätta sidor. Jag försvarar inte förseningar, dålig planering eller liknande. Men måste man som vuxen bete sig som en jävligt trotsig fyraåring med ett stänk av bitter klimakterie-kärring, för att det inte blev som man förväntat sig? Det kommenterades med mycket fula ord, gnäll och bitterhet ett antal gånger, från ett antal personer. Fick t o m höra på stan i dag att det förekom som samtalsämne för vissa. T o m såna som inte ens var där, har tagit på sig att sprida negativsnacket vidare. Ja, det är åt skogen att det blev som det blev, men måste man bete sig på ett sånt sätt? Fy fan vad jag skäms! Hoppas att ni vet vilka ni är, och skulle det vara så att ni läser min blogg så ber jag er sluta med det. Jag vill inte ha bittra människor som besöker min sida. Punkt!
___________________________
För övrigt har veckan varit otroligt välfylld med saker som ska göras. Inte alla så roliga, men det har rullat på, och nu är det gjort. Butiksflytten är klar, och vi har fått massor med positiv respons (ni kan ju om ni vill). Det känns jättebra att komma till nya lokaler. Super-duper! Absolut värt allt slit :-)

Nu tar jag välförtjänt helg, med allt som hör till. Städning, tvättning, många timmars sömn, god mat, godis, promenader osv!

Må så gott!!
_______________
Inget nytt på inrednigsfronten hemma, därför blir det liksom inte så mycket sånt att blogga om.
Hoppas att det som skrivs ska passa ändå?!
Bild: Wikipedia

4 kommentarer:

Veronika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
My sa...

*applåder och hejarop*

Bort med Gnällisarna!

*går runt i ring med demonstrationsskyltar och megafon*
;)
---
Såg skyltningen idag. Finemang! Känns som om du får det lite skönare på nya stället. Hoppas du får en finfin vecka. Kramar

Anonym sa...

Oj, vad var det som inte var bra med föreläsningen då? Det låter som att det var ett riktigt "hallaballoo"... =/

Jag glömde ju givetvis att titta in hos er i fredags, jag är så nyfiken på hur ni har det i nya lokalerna! =)

Anonym sa...

visst är det konstigt att somliga ska gnälla jämt somliga blir aldrig nöjda
livet är alldeles för kort för att lägga ner energi på att vara missnöjd - var tacksamma istället för allt vi har - frihet - frisk luft o sv.