söndag 14 september 2008

Energi!

Nu är den på gång, på riktigt! Hösten. Gillar den. Gillar sommar också, men hösten är rätt rar med sin höga klara luft. Guud, så poetiskt, eller kanske patetiskt?!?! *fniss*
______________________
På jobbet packas det ner, och sen iväg ett par meter å packa upp. Igen å igen. Känns skönt att vi äntligen slår upp portarna på fredag, har väntat i en evighet känns det som. Nytt i sortimentet är Bruka, Ib Laursen, House Doctor, Lacoste! Så himla roligt! Packade upp massor av saker från Bruka i fredags, och det känns faktiskt som att stå i en stor låda med massor av godis. Finns inget i deras sortiment som man inte vill ha! Hoppas verkligen att det kommer att funka, vi har iallafall fått hur mycket positiv respons som helst, från flera håll :-)
_____________________
Började förra veckan med Rosenrot (ska verka uppiggande på en trött höst-vinter-kropp). Tänk att man redan kan vara så trött, hade ju semester för bara ett par veckor sen? I vilket fall så tror jag faktiskt att de har sin verkan. Städade, tvättade och strök igår. Körde utsidan med undanplockning av utemöbler, gräsklippning och rensning i dag. Hann även med en vända runt sjön...fanns inte ett uns kvar av kondition i denna kroppen..helt ärligt. Bäst att ta tag i det, omgående.
____________________
En udda vecka väntar. Dels för att man ska byta butiksläge, händer ju inte varje dag. Sen är det onsdagen, som kommer att bli mycket annorlunda. Jag ska på rättegång. Känns...konstigt. Jag är målsägande, och själva händelsen som ska tas upp har jag inte alls magont för. Finns ingen tvekan i den. Men själva grejen att jag ska befinna mig i en tingsrätt, och rättegång. Huu! Hoppas verkligen att det är första och sista gången. Konstigt, det är precis vad det är.
____________________
Nu ska det bli lite mys med film. Så fort sonen kommer hem förstås, han bara bryr sig om polarna...kan inte förstå varför??? ;-)
See ya!!!

4 kommentarer:

My sa...

Det verkar som om jag också ska prova rosenrot! Kan behövas lite extra energi i allt flängade.

Jag önskar dig lycka till med veckan och dess konstigheter... och trevligheter.

Kramar till dig

Helena Dovier sa...

Du verkar verkligen ha fått energi i mängder :-). Bra tajmat, med tanke på både butiksflytt och rättegång. Snacka om kontraster inom en och samma vecka...! Hoppas att det går bra med alltihop. Jag är grymt avundsjuk på dig som får frottera dig med så mycket vackert och nyinkommet i butiken :-).

Kram från Helena

Veronika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.