lördag 22 november 2008

1:a advent...

...är (otroligt nog) nästan exakt om en vecka. Helt vansinnigt vad fort tiden rusar på! I butiken har det plockas fram julsaker, och planerats för "Skyltsöndagen" i ett par veckor redan. Ja, ja det är väl bara att hänga på. Har inventerat lite i pynt-lådorna, tänk att man glömmer bort lite vad man har i sina gömmor. Hittade lite smått, som fick komma fram redan idag. Iochmed mitt jobb, och arbetstiderna, så har jag inte så himla mycket tid att fixa till det här hemma inför jul. Tar det lite som det kommer. Och kikar man hos andra bloggare, så är det några andra som också har tjuvstartat lite, och då anser jag det som lagligt! Så håll tillgodo med årets första stjärna...iallafall hos mig!Ha en mysig lördagskväll!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Ja tänk att det känns lika rätt varje år att plocka fram den där kartongerna...
Är en mysig tid nu och om en månad vänder det och går mot vår!
Kram LH.

Limerose sa...

Hekt OK! Denna högtid är så kort, bättre börja tidigare och plocka bort allt efter nyår direkt. Fram med så mycket pynt och belysning och hyacinter, koko knäck osvosvosv... Vi ses på hos mig på ons. på "Glöggmys" Trevlig lördag. Kramkram

UllaMona sa...

Nästa helg är jag ledig och dååååå kommer pyntet fram...
Kram

annashusidingtuna sa...

jag börjar alltid julpynta den 24 nov för jag fyller år då!
Har jag haft som tradition sedan jag flyttade hemifrån.
Så pynta på du bara.
Kram Anna

Millas hem sa...

Jättehärlig bild!
Och jag tror dig när du säger att din present åt dig själv kommer att vara kanon, för Linas alster är så jättefina verkligen!
Kram Camilla

A home far away sa...

Visst är det väl härligt att få tjuvstarta julen lite:-

Ha en fin söndag
Kram Gunilla i Singapore

Limerose sa...

Visst har jag julpyntat så det står härliga till, så på onsdag när du och de andra kommer på "Glöggmys" så ska ni få lite julstämmning för alla sinnen. Kramkram
Psst, det finns bilder på det på min blogg! :-)

Skomakartummen sa...

Att jobba i butiken gör att man får njuta tidigt av alla årstider.. planera julen redan på hösten kram sari

marianaskeramik sa...

hihi jag nog är vi några som tjuvstartat.
ha de gott
marianaskeramik