tisdag 4 november 2008

Skåp!

Det var detta jag höll på att måla. Ett gammalt skåp. Just nu vikarierar det som klädskåp, men det har svalt både glas och cd-skivor. Bra med möbler som kan förvara både det ena och det andra, det går ju liksom att möblera runt lite mera då!
______________
Och så blev det november och alla började tala om "jul". Kan vi inte tala om "höst" ett tag till först? Jag stressar snart ihjäl mig! Fast det är klart, ju snabbare julen är över, desto snabbare blir det ju sommar igen! Nu tror säkert någon att jag är "julhatare", men det är jag inte. Det är bara det att med en något skev familjesammansättning, så vet jag inte om det är så kul att fira jul längre? Därför bearbetas sonen med tanken om en solsemester....vi får se hur det går. Just nu går det inte! Vi får se, men bara vetskapen om sol, den 24 december, får mig att stressa av :-)
_____________
Desperate Housewives ikväll. Det ryckte upp sig förra veckan, tur det, jag kollar vidare!
_____________
Ni som inte kollar, ha en bra tisdagskväll vad ni än tar er an!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för ditt tips om måleriet där! =) Jag har nu målat mina sovrumsmöbler, en serie på byrå, 2 stolar och 2 sängbord. Dem är numer högblankt svarta. Fan vad snygga dem är! =)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Till Amelie: Nice!!

Anonym sa...

åååh vad snyggt skåpet är :) gillar storleken och formen på det :)

du har helt rätt med dörrarna, ibland får man ta det man har och modifiera det lite :) men nöjd är jahg :)

appropå julen, så har jag alltid varit en julfantast och julen för mig får gärna starta i oktober, men iår är jag inte lika "på".. vet ej varför, men nu är det viktigt att julen får vara just vid jul :)

stor kram sara

stor kram sara