tisdag 13 januari 2009

Drrrrrrrrrrrrrrr!

När jag var sjutton bestämdes det (mellan vännen och mig) att nu skulle "partybrudarna" vara värst i sällskapet. Vi skulle slå till på nåt så stort att ingen annan skulle våga haka på. Vi skulle helt enkelt bli tuffast. Ja, så var det...tuffast! Sagt och gjort vi stack iväg, och kom tillbaka, häftigare och stoltare än någonsin. Det var verkligen "bara vi" som gjort det! Vad mor hade att säga om saken hade liksom ingen betydelse, men faktum var att hon inte sa mer än skyll dig själv! Och far, han sa inget! Vet inte om dom gett upp redan innan det hela kom på tal, men jag ska ärligt erkänna att jag är lite förvånad än idag att ingen gick i taket. I vilket fall så har jag inte ångrat mig en endaste gång. Jag har t o m gjort om det två gånger till, och nu ska det ske igen. Tatueringsdags! Dubbelt så gammal men fortfarande lika sprallig som en sjuttonåring, som för första gången ska iväg och tatuera sig...just precis så...faktiskt! Hoppas det håller i sig genom livet (mina spralliga moments) fast nästa gång det är dubbelt (sjuttio bast) så tror jag inte att jag ska tatuera mig...då får det bli en piercing istället, man måste ju uppgradera sig lite! Då kanske det iallafall är nån själ som kan förbarma sig och tycka att jag är tuff?
_______________
Må så gott!
_______________
Den på bilden är bestämd av sonen. Han ska ha en likadan när han blir stor, så det syns att vi är ihop...som han sa när han var treochetthalvt år! :-) Undrar om det gäller fortfarande?

11 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Klart att det gäller fortfarande, även om han aldrig skulle erkänna det!
Hur gammal är din son nu?
Minns en dag då jag skulle lämna sonen vid skolan och det stod någon i klassen och väntade på parkeringen, då sa min son mamma vi kramas i tanken i dag!!!!
Han gick i 2an då.
Gulligt eller hur???
Kram Anna

Annas infall sa...

Hej... Min dotter vill tatuera sig. Jag säger att hon får vänta tills hon är 18...Hon säger att hon vill persa sig...jag säger ,javisst men bara vid näsvingen. Då vill hon inte persa sig där utan vid munnen. Har pratat med tandläkaren, han rekonenderar att INTE göra det. Så jobbigt det är att vara förälder..Nu har jag inte riktigt bestämt mig hur jag ska göra eller säga.. Det värsta är att hon får så fula ärr och jag är rädd att det blir ett jätte klump runt peringen och hur kul är det att ha i ansiktet... Annars tycker jag det är fint med tatueringar, bara man vet vad man ska ha för motiv. Jag gillar tingeling. Funderar på att göra henne någonstans och jag har ju fördelen att vara 36 år..kanske ska jag väta tills min dotter är 18 och göra det samtidigt..det är ju bara tre år kvar.//Anna

Anonym sa...

Jag har tid bokad i februari, sååå kul:-) Blir som en drog!
Kram Eva B

DjHawkeye sa...

Coolt! Jag har oxå tänkt göra en till men är inte riktigt 100% säker på motivet. De vill jag vara för den ska ju sitta "for life"

Anonym sa...

Wow! Kul med ny tatuering! Vad ska du tatuera och hos vem? =)

Bloggullet sa...

Du har något att hämta hos mig.
Kramar

Kalkstenssommar sa...

Guud va du är cool o modig, själv har jag aldrig vågat mig på det där men nu blev jag riktigt sugen.

Gullkillen, hoppas han vill va ihop med dig fortfarande!

Min kära söta lilla 96:a suckar åt det mesta som jag o pappan säger just nu. Ser ut som om vi är födda igår!?!?

Hoppas allt är bra med dig min vän

Många kramar

L

Tussegumman sa...

Du får ha en fortsatt fin helg! Du har en utmärkelse att hämta på min blogg/Kramar Tussegumman

Syster vit sa...

Mina två söner har varsitt hål i öronen, det räcker för tillfället. vill dom tatuera sig när dom blivit lite äldre så är det ok, för deras mamma har en. Jag gjorde en för sju år sen iform av ett katt-tassavtryck. Det är det närmaste jag kan komma en katt utan att bli däppt i däsan, hihi. Jag har inte ångrat mig. Kram Liselott

C sa...

Du kommer vara lika sprallig livet igenom. Jag saknar den där sprallisen och längtar till Bergslagen när jag läser!! KRAM!

C sa...

Du kommer vara lika sprallig livet igenom. Jag saknar den där sprallisen och längtar till Bergslagen när jag läser!! KRAM!