lördag 14 mars 2009

Lampfynd 1...

...hittades på loppis förra helgen, ljusblå, men med lite maskeringstejp och svart sprayfärg så blev den precis som den skulle. Helt otroligt bra sprayfärg för 39:-, måste ta reda på namnet (står kvar i källaren hos mor & far) så jag kan tipsa alla hemmasprayare därute!
Och så är vardagsrummet ganska tomt! Sålde sofforna så nu får vi sitta på golvet :-) Sonen är mäkta glad för han kan spela innebandy helt obehindrat, fast inte så länge till. Har som sagt ett litet alternativ till sofforna, men måste till blå-gula-varuhuset först och komplettera lite, sen blir det så bra så...hoppas jag! Hi hi!
____________
Nu ska jag iväg och jobba och sen blir det tjejmiddag med schlager för hela slanten. I morgon väntar auktion, förhoppningsvis får jag tag på "den där lilla extra" som jag vet skulle förgylla livet för en annan (mor). Hoppas, hoppas! Ha en jättebra lördag!
____________
Måste bara skriva att jag sitter här och fnissar för mig själv. Sonen, som ännu inte fått någon dörr, ligger och sussar i sitt rum, men han är lite förkyld så det låter som en blandning av en kanariefågel och en trasig ventil av nåt slag....kul, kul så här på lördagsmorgon :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag är mer än nöjd över min vinst som jag vann hos dig :) Jag älskar salt och pepparkar och dessa var så otroligt söta så jag är verkligen glad att jag hade sån tur :)

Wow så snygg lampan blev :) Det är kanon med sprayfärg.

Hoppas du får en riktigt trevlig lördagkväll. Det kommer verkligen bli spännande ikväll i melodofestivalfinalen.

Kram Åsa

In my house sa...

Ooooohhhh, Plåt "vem gillar de"????? hmmmm :)
Men du,,,är jag helt borta med vinden, eller hittar jag bara inte ditt lilla projekt!!!!????? för trött i dom två ögonen kanske :)

Hoppas du har de gottit bruttan kram j

sjömilla sa...

Grym lampa!
Tack för grejerna morsan hade med sig!
Sessan ännu sjuk tyvärr. Men vi kämpar på. Solen skiner ju trots allt.

kram