lördag 16 augusti 2008

Kräftfiske och återträff!

Fredagskvällen bjöd på alldeles underbart väder, tur för det var nämligen kräftfiske på agendan. Mycket mysigt att sitta efter standkanten och njuta av solnedgången i goda vänners lag! Inte så stor kräftfångst så dom fick åka tillbaka i sjön, blir någon annan som får njuta av dom istället.
I dag lördag har vi varit på återträff, med söndagsskolan. Tyvärr var det inte så många gamla "lekkompisar" som kunde komma, men några fick vi se igen efter ett antal år. Nu var det ju söndagsskolan det gällde. Och jag kan efter denna dag ännu en gång säga att tron och tilliten till den allsmäktige fattas mig. Jag kan Fader Vår, är döpt, och hoppas att bli begravd i den kristna kyrkan. Men det stannar där, jag kan inte riktigt förlika mig med tron, bibeln och allt det där. Dömer ingen som tror på sin Herre, på sitt sätt. Så döm inte mig för att jag inte tror. Finns nåt det kanske det gör, men vem och var det låter jag vara osagt.
Ha en trevlig lördagskväll!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lina!
Jätte fin blogg. Fixat allt på bloggen själv? Tack för denna dag och hoppas vi träffas snart igen. Kram

Veronika sa...

Har alltid varit dragen till Lindesjön denna afton, men som medlem i styrelsen för Båtklubben, kan jag inte svika dem i Ånäs, men önskar att dagarna inte kolliderade. Det var ju en fantastisk kväll!