måndag 11 augusti 2008

Sista semesterdagarna...

...kommer förmodligen att trilla på lika fort, som de föregående,
men vilken semester! Massor av sol, bad, mat, dryck, skratt, tok, vänner och shopping.
Har inte köpt så mycket inredningsprylar som jag trodde, men lite annat smått och gott som kläder och kokböcker, det går ju inte heller av för hackor :-)
Mitt lilla uteprojekt är klart: staket och ny fin däckstol med tillhörande fotpall som fick färgen svart. Har inte fått till någon bra bild ännu, men hoppas på att en ljummen augustikväll gör sig i antågande med mysbelysning och allt.
En stege har fått flytta in i sovrummet, som klädhängare. Sovrummet ser för närvarande ut som en äkta tonårings rum...uppochner! Håller på att måla min skänk vit (var svart). Kommer naturligtvis bild när det är klart, måste bara piffas lite först :-)
Hallen har fått sig ett lite ljusare möblemang, tur att jag har två symaskinsbord, ett vitt och ett svart. Skulle bli alldeles för jobbigt att ändra sig hela tiden annars hmm! Stora burken (på bilden) med silverlock kommer från mysiga butiken Smultrongården.
Sammanfattat så har det varit en mycket bra semester: massor av slöande och lite nödvändiga måsten. Än är ju inte dagarna slut, så jag passar på att njuta lite till. Nu vet ni iallafall att hösten är på "G".......Axelssonskan bloggar igen!!
Må gott!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Kul att du e tillbaka! Njut av sista dagarna nu! Praktiskt med stegen! Risk att man hänger lite för mycket på den kanske? Eller så är det bara ett syndrom jag lider av. Haha...

C sa...

Ah! SÅn stege har vi också funderat på som klädhängare till sovrummet. Kul att du är inne på samma spår! (och burken har jag nästan ett par likadana äv. Fra Danmark!)