lördag 23 augusti 2008

Ny look!

Som ni ser så har jag trixat lite med utförandet på bloggen. Tänkte att det skulle se lite "proffsigare" ut :-) Alla andra bloggare har ju piffat så fint på sina sidor, och jag vill ju inte vara sämre. Men vad jag önskade att jag hade haft mitt gamla älskade arbetsverktyg Quark Express och Mac att tillgå (gammal grafiker och tidningsbrutta som man är). Så underbart redigeringsprogram, finns inget enklare! Där man klickar - händer det grejor. Där man pekar - händer det grejor. Där man drar - händer det grejor. Nu när man ska bygga ihop nåt och man pekar, eller drar på ett ställe är det nästan så att sakerna i bokhyllan rör sig - inte det minsta till logik. Jag tycker inte om pc-datorer, stöniga det är vad ni är! Men envis som jag är så fixade jag det hela tillslut, även om jag fick ta ett antal bakvägar för att lyckas. Känn dig lurad...dataskrälle mooaaahhhaaaaa!!!!
Ha en alldeles förträffligt bra lördag!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej gumman! tack för att du visade mattan, den var toppenfin, skulle passa här hemma hos oss! kanske ska leta lite i butiker här hemma!

fin ny look förresten!

stor kram sara

Veronika sa...

Det blev fint med vitt! Hur det än är så tröttnar man på vissa färger efter ett tag. Men det var kul att just DU körde med färg såpass länge! Om du går in på redigera i html, så kan man där det står #006585# tex byta ut siffrorna/bokstäverna, så ändrar du färger som annars finns i färdiga mallar. I Photoshop är det enkelt att se vad du får för färger om du byter ut bokstäverna. #ffffff# är i varje fall vitt och #000000# är svart! lYCKA TILL!

C sa...

Fin uppdatering! Och ha en skön lördag du med! Nu ska jag läsa ikapp här! Kram1!

Veronika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronika sa...

Varför heter du bara "." nu? :-) Och inte Tre Rum & Kök? När man får mail står det (.) Har skrivit ett meddelande. Eller på favoriter, står det . Tyckte du namnet var för långt? Jag har valt att skriva Veronika där istället för Lotusquinna. :-)

Kalkstenssommar sa...

Så snyggt det blev!! Kanske skulle gå på kurs hos dig.... Håller nämligen helt med dig vad det gäller att redigera.

Du, - det där lilla ytliga som gör så stor skillnad, hmmmm, jag måste kanske tänka om.......

Kram!

L

A home far away sa...

Jättefin banner du har!
Funderar själv på att byta min banner, men fattar noll hur jag ska göra, haha!

Ha en fin dag
Gunilla i Singapore