fredag 15 augusti 2008

Lekstuga!

Så var den färdig, med klart godkänt betyg av lilla F! Lite trix att få allt på rätt ställe, det är ju inte stora ytor man möblerar på :-) Håll tillgodo med bilderna som är, hade velat ha vidvinkel att tillgå, men men. Önskade plankorna på väggen i samma färger som gardinen (randig fondvägg alltså), nu fanns redan vissa av blommorna där så jag fick fortsätta på dessa.
Hängstolen är egentligen en hängmatta från Rusta för endast 47:50, med lite sågande och borrande så blev det en hängstol istället. Hittade en gammal del av en bokhylla som fick bli diskbänk, kranen och den nersänkta bunken kommer från loppisen. Möblerna är från IKEA, en present från F:s gudmor. F hade sett till att bordsskivan fått lite konst på sig (div målarfärg), men tyckte att de skulle nog vara finare som vita. Resten av sakerna är köpta på rea, och hittade i förrådet.
Hoppas F får många trevliga fikastunder i sitt nya hus, tyckte mig höra att morgondagens frukost redan var planerad i stugan!
Må så gott!!!

5 kommentarer:

In my house sa...

OJ OJ OJ OJ,, vilken lyxig lekstuga,,, blev själv lite sugen på att vara där... Sån stor skillnad sen man själv va liten och nu,, både när det gäller kläder och leksaker!

Fin fint blev de!!!
- Visst har sommaren varit bra,,, dock lite konstigt väder, vi har bara varit på lite dagsutflykter, man har ju mycket man vill göra hemma nu, första sommaren med hus! trots att vi inte har hunnit allt som vi hade tänkt! men men!! Hoppas att du oxå har haft en bra sommar och semester, med bad och grillning!!

Ha en mysig helg Kramar från mig j

Veronika sa...

Men guuud vad fint!!! Den ser stor ut lekstugan! Vill du komma till mig med? Vad tar du? Hihi...

Anonym sa...

Åh vad bra du fått till det!! Ser verkligen urmysigt och "girl-igt" ut....Hoppas nu på inflyttningsfest inom kort!
Ha en skön kväll....Hallelulja, må gud vara med dig....
KRAM E

Helena Dovier sa...

Vad fint det blev, både tjusigt och gulligt och charmigt på en och samma gång! Kan tänka mig att lilla tjejen är lycklig nu :-).

Kram från Helena

Limerose sa...

jättefint blev det. Ska snart börja måla insidan av Ronjas lekstuga. Nu när den är nästan färdigbyggd. Det kommer att bli lite rosa här med, Ronja har bestämt det. Jag ska snart öppna min blogg igen. Kramkram