fredag 20 juni 2008

Blå timme och loppisfynd (igen)!

Tänk vilket fenomen, "timmen" då allt går i blått. Jag har faktiskt inte tänkt på det tidigare, men såg en annan bloggare som fått till det med hjälp av Photoshop. Jag har faktiskt (totalt utan fotokunskaper och redigeringsprogram) lyckats fånga det på bild. Så häftigt, och helt sant!

Sen var det där med att ha en loppis på vägen till jobbet. Har försök att inte smita in så ofta, men ibland så måste jag liksom. Och häromdagen så stod det en flasklåda...nej, vad heter det?? Asch, det står still ;-) Brun...men med sprayburken i högsta hugg som vanligt, så...taa daa! Fick betala en tjuga, och det var tydligen ett fynd enligt butiksägaren eftersom märket var av "Jie". Så bra då! Glasburkarna fick jag ge en femma styck för ;-)

Det värsta på allt är att nu ska butiken flytta, ännu närmare mig. Nu kommer jag t o m se (när löven är borta) när han bär in alla potentiala fynd, aj aj! Hur ska det gå?

Dags att packa min del av midsommarbuffén, skönt när man kan dela så inte bara en står och gör allt.

Må så gott!

3 kommentarer:

Veronika sa...

Hoppas du hade en trevlig midsommar hos Limerose! Coolt med det blåa! Du kan du! Här händer det grejer. Agne har plockat in köket, men det kommer det bilder på imöre, för datorn står i Michelles rum och nu ska hon sova så nu säger jag hej hej!

Anonym sa...

hejhej! va kul att ha en loppi så nära, det skulle man ha! jättefina fynd :)

jag visar tavlan i kvällens inlägg, så kika in du :) stor kram sara

My sa...

Den blå timmen är verkligen magiskt vacker. Vitt är inte alltid vitt och svart inte heller svart. Men säkert är att du är duktig på loppisfynd!

Hoppas du haft en bra helg och en trevlig midsommar. Kram