onsdag 18 juni 2008

Midsommar...

...är inte riktigt min helg. Tror att jag har haft trevligt under denna "högtid" två gånger under mitt vuxna liv. Mina planeter verkar vara helt ur sina banor under dessa dagar. Alltid händer det något negativt som påverkar mitt liv i flera månader efteråt. Inte alla gånger, men ett flertal. Därför har jag bestämt att inte göra något speciellt. Sonen och jag ska till familjen Limerose. Lugnt och stillsamt. Då kan det inte bli fel. Till alla er andra: glöm inte sill o nubbe, jordgubbar o glass. Små grodor o Skära, skära havre. Sju sorter under kudden (för er som behöver). Myggmedel. Och framförallt...ha en underbar helg! Kram ;-)

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Alla helger passar inte alla, men jag hoppas att du ska få en fin helg ändå!

MIdsommarstången hos mig köptes för tre år sedan i en butik i Stockholm, Var Dags Rum, jag vet inte om den finns kvar.

Stor kram till dig!

Kalkstenssommar sa...

Heeeej!
Förlåt att jag inte hälsat på på ett tag. Har inte suttit vid datorn på länge.

Guud va roligt att läsa dina svar på frågorna!!! Jag har precis tryckt i mig ett helt gäng grillchips i kväll.....

Va kul, din lillkille är lika gammal som min lilla tjeja härhemma. Ja, vissa stunder är hon allt annat än go o gla.

Jag gillar inte heller midsommar så värst, vi firar stillsamt.

Hoppas helgen blir bra!

Kram L

Gårdsromantik sa...

Ha en riktigt härlig midsommar med mycket solsken och värme!

Kram Maud