tisdag 3 juni 2008

Not my cup of tea...

...men vad spelar det för roll när det är sååå tjusigt med korallfärgad Rhododendron? Sitter en stor buske i parken utanför mitt hus. På kvällarna när solen ligger på är den nästan självlysande. Så fint så, trots att vitt är favvo-färgen så kan man ju inte låta bli att tycka att det är stiligt så det förslår :-) Passade på att stjäla en kvist innan dom har blommat färdigt för i år.
Har rensat ogräs, och jag kan upplysa att det är torrt, riktigt torrt i marken. Var försiktiga om ni ska till att grilla, det kan nog bli en större grillyta att jobba på än man tänkt sig från början. Jag har börjat använda grillen i ugnen mer och mer. Vi är ju bara två så det blir lite jobbigt att fixa med stora grillen för ett par laxskivor eller några korvar. Det blir ju naturligtvis inte riktigt samma sak, men med lite grillolja så duger det bra.
Dags att tvaga av sig, sen blir det de berömda fruarna på Whisteria Lane.
Ha en trevlig tisdagskväll ;-)

6 kommentarer:

Veronika sa...

Wow vad fint med färg på din sida. Man reagerar verkligen när annat än vitt och svart dyker upp!

Fasiken, du är min kvällstidning du. Hade inte en aning om att det var DH ikväll. Tack för tipset! Måste ut och plocka ihop alla dynor och leksaker först. Tips! Jag vattnar som f*n varje dag på det mesta. Förebygger både torka och bränder! Ha en skön tisdags kväll nu!

In my house sa...

lite färg behövs,,, blir sååå fint imot allt vitt... och lite mer personligt!!!

Ha de gottit
kram j

Hemma hos Razzel sa...

Jättesnyggt med kontrasten av de vackra blommorna!

Mjuka sa...

Kan instämma med de andra. Vackert när det kommer lite färg uppi allt det vita
tack för din omtanke
kramar Malin

Sara sa...

HEJSAN
Hittade hit via en annan blogg, du har en fin blogg.
Kram Sara

In my house sa...

Hej hej,,, jag fick min kristall-krona i julklapp,,, och visst ä den fin!!!!

- Ha de gott i värmen!
Kramar j