lördag 14 juni 2008

Haka på trend!

En av mina "blogg-polare", Kalkstenssommar har en liten trevlig sysselsättning på sin sida. En liten utmaning som kräver lite rotande i byrålådorna på vinden (sin egen hjärna alltså). Jag hakar på och hoppas på att min kära läsare oxå tänker tillbaka, och kan se på det hela med ett litet leende ;-) Håll tillgodo! 1. Vad gjorde jag för 10 år sedan? Var snuvad på "stora kärleken" men levde loppan ändå. Vi var fyra tjejer som drog 90 mil nord-väst, och hade en mycket trevlig helg i Ålesund. Många anekdoter, som dyker upp lite då och då. Läste in mina gymnasiebetyg (bland det roligaste jag har gjort), och träffade många nya trevliga bekantskaper. Hade inget körkort, så jag gick och gick och gick. 2. Fem saker på min att-göra lista: * Sluta röka * Njuta av det lilla - varje dag * Umgås mer med dom som gör mig glad * Äta bättre * Klä om min fåtölj 3. Godis jag gillar: Center. Piratpengar. Japp. Djungelvrål. Sega stora nappar. Sega snäckor. Cola-flaskor å det bästa: GRILLCHIPS -skulle jag inte kunna klara mig utan. Tror att om dessa "guld-skivor" inte fanns, skulle jag ha uppfunnit dom! 4. Saker som jag skulle göra om jag vore miljonär: Se till att bli "mång-miljonär"!!! Tveklöst ta med sonen till Disney World i Florida. Han är avis på mig och sin far eftersom vi var dit när han låg i min mage. Sen skulle jag ställa till med ett redigt partaj för familjen och alla vänner. Med servicepersonal. Ingen ska behöva lyfta ett finger, förutom dom. Å sen skulle jag shoppa, allt det där som man annars får göra avkall på. Det är så mycket så det orkar jag inte ens börja räkna upp. 5. Platser jag bott på: * Hos mamma och pappa * Hos första killen * Hos mamma och pappa * Första egna 1:an * Hos mamma och pappa * Hos andra killen i Örebro * Första 3:an * Andra 3:an * Tredje 3:an * Hus med 6 rok * Fjärde 3:an (egen bastu) * Femte 3:an...bor där nu...orkar jag en gång till??? *fniss* Det var allt! Skickar det vidare till dom som läser min blogg. Det kan dyka upp en hel del trevliga saker, som man förträngt lite ;-) Ha en bra lördag, och glöm inte att heja på Zlatten och resten av gänget!!!

4 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Åh nu blev jag godissugen när jag läste om ditt favvogodis! Typiskt ;).

Jag har en liten utlottning på min sida, om du vill vara med.

Sara sa...

Hejsan
Roligt att läsa dina svar. Du har bott lite här och var ;-)
Kram Sara

Veronika sa...

hej lina. Har svårt att svara på dina inlägg och fina kommentarer men gör ett livet försök via mobilen. Tack för alla gånger du skriver hos mig. Det var ett kul inlägg. Får se om jag hakar på, när jag återhämtat mig hemma. Åker hem på torsdag. Men inte har vi något kök för det! Datorn står i varje fall inte där jag lämnade den. Där ska ugnen och micron stå. Ha ha kram så länge! /Verra

MiaMaria sa...

Lycka till inne hos mig!
Ha´en bra vecka!

MiaMaria