måndag 9 februari 2009

Fick lite långtråkigt...

...så jag köpte mig ett skrivbord! Såg bordet på en lokal försäljningssight på nätet redan i lördags, men då gick det inte att komma fram på telefonen. Ringde ett par gånger, svor lite och glömde sedan bort det. Så satt jag på jobbet idag, och det var väääldigt lugnt. Så lugnt att jag var tvungen att surfa lite. For på där bland några favoritbloggar. Fick helt plötsligt se att någon hade fixat till ett skrivbord. Ett likadant som jag försökt att ringa på! Det måste vara ett tecken. Jag ska ha det bordet i min ägo, sa jag till mig själv. Slängde mig på telefonen igen, det fanns kvar! Kommer så fort jag kan, skrek jag. Så hem å in med matkassar. Jaga på sonen, som var lagom trött efter skola och skridskoåkning.
L: Nu ska det grävas fram en bil, och jag behöver bärhjälp...
har köpt ett bord...igen!
F: Igen?
L: Ja!
F: Vart ska ru ställa dä rå?
L: Det vet jag inte, men är det ett fynd så är det, bara 100:-
F: Du är inte klok!
L: Nej, det är möjligt, men man måste tänka framåt...
det får plats i förrådet om inte annat.
F: Du är inte klok!
L: Sluta tjata, jag har inte ätit kvällsmat ännu!
(mamma blir lite, lite fräsig när magen är tom)
Så for vi. I en ihopsnöad bil. På en ganska så oplogad väg. Vi hittade rätt. Bordet fick inte plats i den ihopsnöade bilen. Gissa vem som svor. Vi körde hem i en öppen bil. Nu har jag mitt skrivbord...i förrådet...för det får inte plats någon annanstans...men jävlar vilket fynd det är...nån gång...iallafall...med Laptop...och nya handtag...å i en annan färg...man måste se framåt!
_______
Må så gott!
_______
Bild: brukadesign.se

8 kommentarer:

C sa...

Åååh vad fint! Jag måste komma och hälsa på snart så jag får se ditt paradis! KRam!

Anonym sa...

Haha.. Börjar nästan tro att du har ett stort behov av bord ;-))
Tack för i Lördags! Hoppas att det du mår bra, TÄNKER PÅ DIG!
STor Kram K

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej! Vilket superfint skrivbord! Ett sådant skulle jag oxå vilja ha!!

Kram Annica

marianaskeramik sa...

hahaha det känns som om jag hört detta förut. min gubbe börjar dock grymta allvarligt när vi ska hämta tungt tegel till mina ugnar och sånt.
jag är helt övertygad om att bordet kommer att bli jättefint- nån dag
hihi
ha de bra
marianaskeramik

sjömilla sa...

va fint bord! Kommer ni till stan snart?
Kram

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Hoppas livet känns bättre o att du snart får plats för ditt skrivbord. Har gett dig en liten "present" på min blogg för att du är du! Sluta aldrig blogga!

Kram L

In my house sa...

Hallo bruttis.... Hur går det med plåt/projektet 0) väldans nyfiken här borta juh!!!!
- Skrivbordet ser jättefint ut,,,, bord man kan nog inte få för många!!!!

Kram och puss

Anonym sa...

vilken otroligt skön text tack för en underhållande blogg, och fortsätt fynda.