fredag 6 februari 2009

Swap-tips!

Som bekant så är jag ju med i en swap, Vita Gåvor. Vi skickar och byter presenter med varann fyra gånger per år. Allt ska gå i den milda färgskalan, och vi har olika teman varje gång. Denna gången är det kök som gäller. Därför så har Helena kommit på ett smart sätt som gör att man kan hjälpa sin hemlige paketskickare på traven. Man ska svara på följande frågor, och lägga ut på bloggen. Här kommer mina svar så!
1. Vilken färg har du i ditt kök?
Vitt och svart.
2. Beskriv ditt kök
Ganska vanligt rakt. Köksbord, kökssoffa och en gammal buffé.
3. Beskriv ditt drömkök
Stort vitt med svarta bänkskivor. Lite lantligt, lite industriellt. Stor köksö som man kan sitta vid. Och så en sån där fin och svindyr kaffemaskin, samt en lika fin och dyr vispmaskin!
4. Vad är din favoritaktivitet att göra i köket?
Äta och dricka gott med vänner :-)
5. Nämn nåt du saknar i ditt kök
Vitt trägolv.
6. Bakar du och lagar mat mycket?
Varje dag lagas det mat, bakas görs det inte lika ofta. Överlåter det till min duktiga mamma.
7. Vad tycker du inte om i ditt kök/vad skulle du vilja ändra?
Hela och fina luckor. Sen skulle jag vilja ha kantlister runt parketten så jag slapp pilla så varje gång jag ska städa!
8. Vad älskar du med ditt kök?
Att det är stort, och har dubbla stora fönster.
9. Värsta köksaktivitet?
Diskning.
10. Kaffe eller tea?
Frukost vardag=tea. Frukost helg=kaffe.
11. Choklad eller vanilj?
Choklad.
12. Laga mat eller äta?
Både och.
13. Matsal eller köksbord?
Både och...helst!
*****
Hoppas att jag har varit till någon liten hjälp!
_______
Ha en fortsatt trevlig fredag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Kul att du gillade mina frågor! Hoppas de kan vara till hjälp!

Trevlig helg! Kram Helena

marianaskeramik sa...

vilken rolig idé med gåvorna! vilken skillnad med bordet!
ha de bra
marianaskeramik