tisdag 25 mars 2008

Deprimerad...

...är exakt vad jag är. Snö! Jävla otyg rent ut sagt! Fan, fan och fan...min blogg, jag skriver vad jag vill, nästan. Vilken skitdag! Snö, mens, börja jobba igen. Tro inte att det var någon som shoppade...typ snöstorm hela dagen med 30 cm vitt täcke som följd. Och till-råga-på-allt så orkade ingen granne ens sopa en gång, så man kan ta sig fram. Nej, trampa ner skiten bara, så det blir ännu tyngre att få bort..SLÖTT! Grrrrrr!!! Men sirru då kan de sopa sin egen trapp, ha! Puh, helt plötsligt känns det bättre, hmm! Tänk va skönt det är att bara släppa loss det som tacklar hjärnan och bara häva ur sig, härligt! Dessutom har dom lovat 15 grader varmt på torsdag, så jag kan nog komma över det ganska fort, om jag vill :-)
Med tanke på dagen så har vårkänslorna helt kommit av sig. Har inte ett uns till uppslag eller idéer om vad man ska kunna hitta på här hemma. Verkar som att jag har fått"Post Renovation Depression", minsann det finns en diagnos för oss som aldrig blir nöjda med våra hem! Nån amerikan som forskat i ämnet. Denne har kommit fram till att man sätter igång stora och många projekt när det gäller "hemma-fix", när dessa är avslutade letar man vidare efter andra. Skaffar nytt boende och/eller börjar om på nytt. Det allra värsta var tydligen att - man lämnar sin partner för man insåg att man inte hade annat än tapeter som gemensamt intresse! Okej, har man inte dessa mål (?intresse kanske?) att se fram emot hela tiden, då får man "Post Renovation Depression". Tänk vad det forskas! Skönt att äntligen få en förklaring på mitt beteende. Typiskt nog måste jag sluta drömma om "hemmet" som kommer att få hela livet att bli nåt alldeles underbart. Får väl nöja mig med den vidunderliga utsiken jag kommer att ha från min italienska vinodling, på en sluttning inte alls långt från Amalfikusten. Det är nämligen där jag kommer att befinna mig om tjugofem år (går tidigare i pension). Så skit i snö och diagnoser, kom förbi på ett glas istället! Ha ha!
Sov så gott, och förmodligen det sundaste friskhetstecknet av dom alla: dream on!!!
(bild: in-italia.se)

3 kommentarer:

Veronika sa...

Haha... jag bokar ett glas hos dig om 25 år! Keep in tuch bara! :-) Men du... visst är det liiite mysigt med snö!? Jag var till din granne idag och klippte mig... hon vägrade också skotta och när jag frågade om skyffel, hade hon typ ingen. Efter en timmes klippning, var drivorna ÄNNU högre! Måtte ingen slagit ihjäl sig där idag. *Tussilagokram*

Hanna sa...

Hahaha...du är väl bara för rolig. Tack för titten hos mej. Kul att hitta hit. Har också hört om post renovation depression....huu! Låter ju läskigt =) Ska nog renovera ett bra tag till...som att jag hade ett val =)
Vi ses i italien dårå...bokar det =)
Ha de gott

Veronika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.