lördag 15 mars 2008

Schlagerbön...

...ska jag använda mig av ikväll, hoppas att det blir "rätt" låt som vinner, vilket i mitt fall är Hero med fru Pirelli. Som det låter så kan det nästan bli vilken som helst, ja förutom Christer då, vinner han så är det inte omöjligt att jag emigrerar ha ha! Nej då, men nu tycker jag att vi ska skicka ett bra bidrag till Belgrad, så vi kan ta hem den stora bucklan och visa europa hur det ska gå till! Korset på bilden sitter på min vägg i vardagsrummet, säljer det i butiken där jag jobbar. Det är en enorm efterfrågan på dessa. Vi har sålt 19 stycken...bara ett kvar och det är slut hos leverantören, häftigt va? Kul prydnad som inte har med religion att göra, jag vet inte vad jag tror på, korset är bara vackert! Iochförsig så har jag en bibel och en psalmbok liggandes på vardagsrumsbordet, så det som gäller ikväll är följande: brudarna som kommer på besök lagar sin egen mat och serverar sig själva, så tar jag bibeln i famn och tilltalar korset med en stilla bön...gör så Charlotte vinner, gör så Charlotte vinner! Ha en jättemysig lördagskväll, det tänker jag ha med god mat, gott bubbel och goda vänner!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken, "laga sin egen mat"...kan inte temat vara att laga någon annans mat då jag är så kass....
Älskar din blogg förresten min kära vän, lusläser varje kväll och blir besviken när jag hinner in före du hunnit skrivit....
Jag hejar också på Perelli men tror kanske Sanna tar förstaplatsen...
Skoj ska vi i alla fall ha...vi ses snart..
Kram Eva

DjHawkeye sa...

De är svårt att stava och jag är sämst på de. Hatar melodifestivalen men tycker faktiskt att "Perrelli" är riktigt bra. Så stavas de... :-)

HEMMA HOS LINNÈA sa...

hallo
Vad kul att jag hittade in till dig, alltid kul med nya bloggare.
Och fint har du det hemma också, korset var jättevackert, jag har ett liknade fast det är lite mindre.
Jag håller också på Perelli, och om Sjögren vinner så flyttar jag ifrån detta land.
Ha en skön melodikväll
Kram Liselotte

In my house sa...

Hej hej!!! Tack för ord på vägen och tumm-hållning :-)
Läkare kan man ej lita på längre,, kanske inte massörer heller :-)
1,80 då är du lång och stilig... Ont här och där,, vi får väl bita i de sura äpplet och nog acceptera,, men så SVÅRT...
Ha de gottit,,, asa-nice kors! Kram

Limerose sa...

Tackför världens bästa schlagerkväll. Och rätt låt vann hahihih. Och när vakna du idag söndag då? Kram på dig