torsdag 27 mars 2008

Och vem tänkte här, nån alls?

Vet inte, men det verkar inte som att man behöver ha någon form av körkort eller forsla-bort-snö-kompetens när man ska ploga, eller? Min bil har varken fyrhjulsdrift eller pansarplåt. Döm om min förvåning när först "nattplogaren" la upp en fin liten vall, och några timmar senare kommer "dagplogaren" och fyller på! Jag ringde de snöansvariga och fick svaret jaaa, vi ska se, du vet plogningen ligger ju på entreprenad...SKITER VÄL JAG I!!! Hela onsdagen och torsdagen har dom haft på sig, men nej, snön ligger kvar som ni ser. Inte för att parkeringen är speciellt stor, men den har ändå 14 platser, rejält avskuren med stenmur, stor fin blå skylt med stort fint vitt "P". Är det ändå jättesvårt att förstå att bilarna som står där kommer förmodligen att åka och förmodligen komma åter, till samma stora väl märkta parkering? Men jag ser det positivt, fick träna lite armmuskler, hade ju bara spade och inte plogfordon av nåt slag. Erkänner att jag svor lite, men hade jag inte tagit tag i det har jag förmodligen fått vänta tills det smält bort av vårsolen. Har skrivit ett mail och bifogat bilden till avdelningen för snö. Det ska bli himla kul och se vändande mail, väntar med spänning på svar... I övrigt var hela dagen himla, himla bra! Fick besked om att jag inte behöver oroa mig för flytt, ändrade planer och vi kan lugnt bo kvar, tack tack! Nu kan man ju börja fundera på om man ska ställa till med stora projekt vad det gäller hemmet :-) Lönen kom i dag, även om den kommer ta slut lika fort som tidigare så är det ju trevligt ett tag. Har även köpt mig en krona, läcker för att den var sååå stor (bild kommer, skrutt-kamera). Nej, dags att hoppa i säng! Hoppas det kommer går bra, har nämligen tänkt ta körkort på plogbil in dreamland. Tänkte att det kanske är så dom andra "plogarna" har fått sina inplastade lappar med foto och en massa bokstäver på, verkar ju inte bättre iallafall...zzzzz!

3 kommentarer:

M A Friman sa...

Hoppas du orkar stå på dig, ge dig inte i denna fråga. På dom jävlarna.

Lite förstånd borde dom ändå ha eftersom dom har fått jobbet, men det verkar inte mycket vet bakom pannbenet på dem i detta fall.

Jag håller på dig!

Veronika sa...

Lustigt, jag sa till gubben igår när vi gick på promenad att jag skulle kunna tänka mig att köra plogbil. Jag skulle skotta på ställen folk inte förväntade sig, men som skulle vara himla bra och jag skulle vara så noggrann. Och så ser man detta inlägg. Dem är ju inte kompetenta någonstans! Det är ju som att man får skylla sig själv för att man äger och parkerar en bil!!! HEmma hos oss får man vänta i 2 dagar innan de ens plogar bort 3 dm snö!!! Fan vad lata dem har vlivit? Vad väntar dem på? Vårsolen som du skriver? *Skitsur på kommunen* Entreprenad - skitsnack!

Veronika sa...

Jag mötte dig i din bil "nyss"! Vad fin den är! Helt ny va!? Vad är det för märke, hann inte se - och du såg inte mig :-)