fredag 25 april 2008

Grillpremiär!

Äntligen, kan inte beskriva det på annat sätt! Tänk att det är samma njutning varje år, första gången är den bästa. Eller, alla grillningar är väl av hög njutningsfaktor naturligtvis. Kanonväder hela veckan, och så ska det bli regn i helgen. Då fixar morsan L grillen, och Fille och jag lagar mat. Helt klart ett sant tecken på att det inte är himla många mil kvar till riktig sommar...och semester :-) Även ett glas att fira med, har gått och gått och nu står det minus fyra på vågen...I LOVE! Fast det är allt en bit kvar, kommer fortfarande inte i byxorna (måttstocken) så nästa vecka är det riktig hård träning-diet som gäller...JAG SKA I DOM!!! Fast nu ska jag äta lite specialbeställa lakritspastiller från Ålandsbåten (pappa har varit på tripp, tack tack)...mmmmm det är en redig njutning det oxå! Mys-pysig fredagskväll! OBS TILL TVÅ SPECIELLA KRETA-BESÖKARE!!!! Använd mycket solfaktor, jag vill inte vara pastillfet-blekfis när ni kommer hem ;-)

2 kommentarer:

Limerose sa...

Visst är det gott när när steken smälter.
Visst är det gott med det svalkande vinet.
Visst är gör det ont när knoppar brister...DET ÄR VÅÅÅÅR!! Kram kram från en till som grillat och tagit ett glas "gott"

Veronika sa...

Åååh nu blir jag impad! Vad duktig du är L som kämpar så! 4 kg Wow!!! Keep going! Tog också lite vin och cider ute i trädgården igår med burriburr burr. Vi satt ute till 23, men grillningen spar vi lite på. Men det vattnas i munnen när ni pratar om det!