onsdag 2 april 2008

Socker!

Trodde inte riktigt på en före-detta väninna som alltid påstod att hon var sockerberoende...kanske var hon före sin tid? Idag verkar det som var och varannan människa har problemet, inklusive jag. Fast jag vet inte om det är ett problem heller, jag tror att vill man sluta så kan man. Har slarvat som en tok sista dryga halvåret, med både mat och gotter, och det känns när det är dags att lägga av. Nu är det liksom nog...har ju lyckats med upphåll i rökningen ett antal gånger (sommarrökare) så kan, det kan jag! Inga kommentarer om detta, har hört nog under alla år, tack! ;-) Vi fick jättesnygga lampskärmar till butiken igår, nu kan det bli en liten omflyttning här hemma igen! Kanske skulle ta och satsa på nåt rikigt romantiskt till sommaren...ja, tål att tänka på. Det får allafall bli i sovrummet, det andra är jag riktigt nöjd med. Sovrummet däremot kommer inte riktigt till sin fördel...börjar väl fundera, uppföljning väntar! Jobbar till sent i dag. Det kommer ett gäng tjejer från Örebro som ska kvällsshoppa lite, kul kul! Passar på att tacka en extra gång för kommentarer, alltid lika roligt att läsa! Svarar så fort jag kan! Ha en jättebra dag!!

3 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Jo, jag målade ikeas lampfötter.. Sladden har jag målat ner till strömbrytaren, resten får man gömma bakom bordet *fniss* (nu avslöjade jag mig) T har sagt att han kan byta sladdarna till vita, men det vet man ju hur lång tid det kan ta... :)
Har du kikat in å vart me i min tävling? Fyra kakformar står på spel!

Kram Sofi

Sara sa...

Hejsan

Hittade hit från Sofis blogg Vitt hemma. Alltid roligt med nya bekantskaper, ha en fortsatt bra dag!
Sara

Veronika sa...

Har själv erfarit det här med att sluta med socker. Tror det är den svåraste kategorin att lägga av med, men det är klart - knark har jag aldrig provat, men för oss vanliga "icke missbrukarna" på det området skulle jag vilja påstå det. Rökning var en baggis att sluta från, men socker? Hujeda mig alltså! Men ger man det en evcka, börjar det bli lättare att hantera faktiskt. Min dietist sa att det ÄR OK att äta lite godis en gång i veckan. Men inga stora mängder. En liten godispåse kanske. Men kika på min bloggsida http://lotusquinna.blogspot.com/2008/03/resultat.html
Där står det vilket godis som är ok. Men jag brukar ta solroskärnorna som snacks. Dock är ju en halv sådan påse en förbrukning för den runda jag gick häromdagen. http://lotusquinna.blogspot.com/2008/03/svett-och-slit.html
Så om man ställer alla sådana saker mot varandra, är det bättre med ett äpple. Dem har jätte goda på Lidl! Men håll uuut gumman! Kämpa på!!!