torsdag 10 april 2008

Ingen blomma...

...utan en krona, till! Nu blev det en svart som får pryda platsen bredvid lyktan, på bordet, i sovrummet. Tänkte först att en burk och en ram av återvunna bildäck kunde vara lite häftigt, men så kom jag på att man inte ska använda gammalt gummi i sovrummet (HUMOR!!!). Har tyvärr inte något batteri till kameran, så bild kommer en annan dag, men jag hittade en bild på nätet som föreställer en ungefär lika krona som min. Bilden kommer från Bostället Sköna Ting som för övrigt har en massa roliga saker, ta en liten kik vet ja!
Tänker "fira" -1,5 kilo med ett glas vin i kväll. Har inte varit speciellt hurtig, foten spökar, men har ätit ganska bra. Små resultat är bra dom också, så jag ska vara nöjd. Äntligen fredag i morgon. Iof jobbar jag lördag, men ända, folk är/blir på lite bättre humör på fredagar och det är ju alltid trevligt.
Dags att F får låna datorn, snart blir det användarschema :-) Ha en mysig torsdagskväll!!!

4 kommentarer:

Veronika sa...

Haha... tur du skrev humor efter gammalt gummi, för jag bara läste och hjärnan var någon annanstans. Hihi...
Men grattis!!!! 1,5 det tycker jag du är värd. Vinet alltså. Jag firar 3 idag på 4 veckor. Tycker det är helt ok, för jag kör ju bara talriks-modellen. (Äter något litet sött varje helg dessutom - men inte kilovis som tidigare) Och med VV gick jag ner 7 kg på 6 veckor. Så då är jag också värd ett glas vitt och det tänker jag ta nu med detsamma! Skål på oss gumman!!!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Klart att vi är värda allt! Jag blir bara trött på att foten sätter stopp, problemet började förra året. Enligt efterforskningar är det operation som gäller förr eller senare...suck! "Gummit" - långsökt men nån gång ska även jag va lite fräck :-) Ha en bra fredag//L

Anonym sa...

Åh kul att du gillade det jag skriver om! :) Du är så välkommen tillbaka!

Helena Dovier sa...

Hihi, kul det där med radarn som du skrev hos mig! :-) Men jag är inte säker på att det stämmer, tyvärr, för jag är väldigt mycket inredningsnybörjare och jag kan inte påstå att jag vet vad jag gör... Men att fynda är ju urkul :-).

Vilket otroligt snyggt sovrum du har! Allt där är ju jättefint. Och vilken bra idé med symaskinsbordet. Precis hur snyggt som helst att maskinen är borta men lådan är kvar, och att skivan och lådan är vitmålade! Hade jag haft plats för ett likadant bord här på mina 51 kvadratmeter hade jag gjort ordnat det ögonaböj! Väldigt fin, svart krona också.

Ha en riktigt bra helg (även om du jobbar i morgon)!

Kram från Helena