tisdag 8 april 2008

Kanske klart?!

Lite klar är jag iallafall. Gardinerna finns nu i båda fönstren. Sängen har lite mer kuddar (det ser lite avskalat ut på bilden, mysigare i verkligheten). Knopphängaren kom jag faktiskt ihåg att jag hade :-), målade den lite snabbt. Från början var det åtta knoppar. Nu är det fem på den som är svart, och självklart har då den andra tre, men den är vit och sitter i hallen. Nu kommer de till användning båda två, det fanns inte plats förut eftersom den var alldeles för lång.
"Landet-loppisen" har flyttat in till stan, så i dag var jag in och fyndade lite. Hittade fyra skaldjursknivar för en tia, och en himla gullig tårtspade med lite snirklar, också den tio kronor. Och så följde det med ett par lampkjolar, som kommer på bild en annan gång eftersom dessa just nu ligger i handfatet med lite blekmedel :-)
Ingen rolig dag på jobbet idag. Gillar inte folk som sysslar med översitteri. Inte heller folk som inte kan stå för sin sak, utan istället fegar ur med följden att andra drabbas. Sånt blir jag ledsen på. Har tagit "min hand" från det hela, så nu känns det lite bättre. Ja, ja i morgon är det en ny dag!
Dags att fixa middag! Ha en mysig tisdagskväll!
Just ja: Grattis "pappa Vamp" på födelsedagen! Inte för att jag tror han läser min blogg, men hans fru gör det, hoppas hon hälsar från mig ;-)

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vad fint det blev - vackra fönster och fluffat i sängen. Snyggt med de svartvita kontrasterna.

Kram Maud

Anonym sa...

halloj i stugan.. jobbar natt så jag skriver lite miss i nassen ;)

ja jag är rätt nöjd med min deal, och jag tror faktiskt att sambon hade rätt i att det behövdes en tapet i vardagsrummet :) han jobbar ju med sånt (målare).. så det är skönt att han vet vad han pratar om även om jag inte vill erkänna det ibland :) Han har ju till och med liiite smak, haha..
Hoppas ikeagolvet har lite mer kvalité än silvans golv, den som lever får se..

himla fin knoppbrädan blev, ja hela sovrummet blev toppenfint!

kram sara