lördag 12 april 2008

Min nya...

...stolthet! Ha ha! Tänk att nåt så simpelt som en plastblomma kan göra en annan så glad :-) Har letat och letat efter ett lagom stort olivträd som inte ser plastigt ut, och rätt som det var dök det äntligen upp! Jag har ju möjlighet att "rota runt" lite extra iochmed mitt jobb, klart att man tar chansen att övertala chefen: att såna måste vi ha! Har små träd som inte alls är lika fina, det är röd-bruna oliver, och eftersom allt måste gå i svart-vitt här hemma (kalla mig tokig, om ni vill) så är jag numer himla nöjd. Det bästa på allt är ju att jag inte kan ta livet av det! Har nämligen hört att det ska vara himla svårt att sköta dessa juveler, och här finns det ju inga gröna fingrar, så jag tackar och bockar! Snöslask i dag (igen), och som vanligt inte speciellet mycket folk i butiken. Detta till trots, kom jag inte på några nya omflyttningsidéer, jag kanske är mätt för ett tag...not! Besökte mor och far, fick brorsans gamla dopklänning...den ska hängas på en fin liten galge på knoppbrädan i sovrummet...ja, det kommer att bli sååå romantiskt och fint hi hi! Jag har inte kommit på den detaljen själv, har minsann sett att det är poppis hos andra bloggare (i min kategori) så jag stal det rakt av :-) Det blev tyvärr inte någon grillning, som planerat. Tacos istället, inte lika gott men absolut helt ok, och mycket populärare hos sonen :-). Hoppas på bättre väder i morgon. Ska till hyresvärden och låna busk-klippare (heter det så?) ska passa på att ta både buskar och träd innan det knoppas för mycket. Plus att frisk luft och kroppsarbete förmodligen bara gör gott! Ha en mysig lördagskväll :-)

4 kommentarer:

Doften av vanilj sa...

Hej! Läckert med ett olivträd, ser äkta ut tycker jag.
Tjusig krona i det tidigare inlägget.
Du undrade över de små ljuslyktorna jag visade. De är från en butik som heter "Sköna hem butiken" Låg tidigare i Norberg, men jag vet att den flyttade till Västerås. Jag köpte nämligen dessa vid deras flyttrea för några år sedan. Men jag vet att butiken fanns i Västerås i höstas och att de fortfarande sålde dessa ljuslyktorna. Jag hoppas att det är till någon hjälp/Kram

Helena Dovier sa...

Vilket fint olivträd! Låter ju hur bra som helst att det är omöjligt att ta kål på det :-). För ett tag sedan hade min murgröna en nära döden-upplevelse, så nu får jag försöka gottgöra min misskötsel genom duschningar och annat pyssel med den titt som tätt. Ska nog till och med slå på stort och plantera om den lilla stackaren :-).
Ha en fin söndag!
Kram från Helena

Veronika sa...

Vad fiiint! Vilken tur att det inte var gröna oliver hihi... men då hade du väl inte övertalat chefen :-) Kan meddela att vid dagsläget hittar inte hyresvärden några verktyg :-) Sitter i såffan å njuter av bira. Någon har (i vanlig ordning) stulit hans verktyg från garaget. Men det löser sig säkert! Trevlig kväll på dig å F! Kram kram

A home far away sa...

Jag är inget fan av plastväxter, men olivträdet ser jätte verkigt ut! Jag skulle helt klart ta livet av det stackars trädet kvickt:-)om dt var levande dvs:_)