söndag 6 april 2008

Ny färg och ny form!

Nu är det alltså vitt som gäller i sovrummet. Vita krukor, vita ramar, lampfötterna ska bli vita men det regnar så jag får spraya en annan dag. Och så de vita nysydda gardinerna i fönstren. Syns inte så bra på bilden, men det är fåglar på spetsen. Det är gamla lakan som jag ärvt efter pappas mormor. Helt och hållet handgjorda, knypplad spets och alla fållar är sydda för hand. Har även två örngott med samma spets, dessa pryder sängen. Kul att kunna återanvända, och ännu roligare när man vet vem som gjort ett sånt enormt jobb för att få dom så fina. Tiden räckte inte till nåt loppisbesök, gårdagen var fullspäckad och det är bara öppet onsdag och lördag så det får vänta. Fixade som sagt (skrivet) gardinerna, färgade håret två gånger på vänninan, köpte nya springskor i ena änden av stan och sprayfärg i den andra. Förenade nytta med nöje så bilen fick stanna hemma, blev en redig promenad. Vi hann även med ett besök på lokala krogen. En annan väninnas karl hade spelning där. Till J (och D): ni var lika bra som vanligt men tror dock att "tanterna" blir tokigare för varje gång ha ha! Sammanfattat så handlade alltså helgen mest om färg av olika slag, och form för nu är det dags att gå nästan en mil till! Mysig söndag!

2 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Vilket fint hem du har! Svart och vitt är verkligen väldigt snyggt, och du kombinerar det så fint, tycker jag. Jag kommer tillbaka hit, ha en bra start på veckan!
Kram från Helena

Veronika sa...

Fina gardiner! Nu ser jag ju att man inte måste ha rynkade gardiner i fönstren. Jag råkade nämligen köpa tyg till nya hallen och missräknade på en meter. Men då kan man ju ha rak kappa bara :-) Vad bra!