onsdag 9 april 2008

Piff-fnatt!

Jag kan helt enkelt inte sluta att flytta runt på mina pinaler...vårkänslor? Det kan det ju inte vara eftersom det har fallit stora, blöta flingor från skyn under hela dagen. Inte alls kul att vakna i morse, och det mesta var omslutet av ett vitt snötäcke. Även om det var tunt, så kändes det som ett riktigt bakslag. Just såna här dagar är det väldigt lugnt på jobbet. Då får hjärnan chansen att fundera på det som den är bäst på, nämligen att byta plats på möblemanget på hemmaplan. Vilket resulterar i att jag har världens fart när jag kommer hem. Allt måste dit tanken förde dem, snabbt ska det gå annars kan det ju glömmas bort igen! Det lustiga är att nästan alltid blir det riktigt bra, även idag (arbetar bäst under lite stress). Just nu vill jag ju höja min "romantiska" faktor i sovrummet, och då kom jag på att ett lite bord med blomma och lykta skulle nog bli bra. Sagt och gjort, ytterligare ett gammalt symaskinsbord fick komma in i värmen igen. Det har stått i förrådet i väntan på att få en plats tilldelad. Svarta lyktan stod på en hylla i köket. Där blev det nu ett tomt hål så en annan lykta fick en omgång av vit sprayfärg. I duschen, som för tillfället maskerats med papperspåsar för att inte bli sprayad även den. Nu luktar hela lägenheten som det gjorde när jag bodde hemma. Alltid är det nåt som får sig ett varv med färgpenseln hemma hos mor och far, en riktigt hemtrevlig doft faktiskt ;-). Den "nya" lyktan kommer vid torktidens slut att förpassas till den svarta lyktans gamla plats. Nu behövs bara en urna av nåt slag samt en blomma...hortenzia är nog inte fel...fundera, fundera! Men det måste jag nog vänta med tills i morgon. Bara för att jag är pigg och far på, så gör nog inte blomstertöserna i stan det :-) Nu gäller det bara att sova lugnt i natt, hoppas att jag inte sparkar iväg hela härligheten ha, ha! Sov så gott! Det tänker jag göra. Men först efter att den nya inredningstidningen bläddrats igenom, och förmodligen satt igång en massa nya förflyttningar av bohag ;-)

1 kommentar:

Veronika sa...

Kan inte låta bli att små le åt dig. Vilken energi att flytta på saker så där? Hur länge får en kruka stå på samma ställe egentligen? Men alla har vi ju våra intressen. Här flyttar jag bara runt på våra saker av den anledningen att rätt som det är, försvinner ett rum och då måste man lägga alla småprylar i de få rum som faktiskt går att vara i. Men det är inte roligt att bo i.
Sov så gott och dröm svartvita drömmar!