söndag 13 april 2008

Herre min gode guud!!!

Jag är helt slut i min kropp och hjärna...har gått lös i trädgården! Sågat, och klippt med sekatör, slitit upp döda buskar, klippt buskar, räfsat osv. Tack gulle F för att du hjälpte mamma, annars har jag hållt på fortfarande :-) Nog för att jag är uppväxt med hus och stor trädgård, samt att jag själv har ägt hus och trädgård, men inte kommer jag ihåg att det någonsin var sååå hääär jobbigt!!! Tror inte att ett helt badkar fyllt med Ipren-gel kommer att hjälpa mot träningsvärken som kommer att infinna sig i morgon. Har nästan inte ork att trycka ner tangenterna i detta nu :-). Men det blir fint, och det är huvudsaken! Nu var det ju det där med foto igen, tog ett snabbt, orkar inte ens ta ett nytt bättre, så trött är jag! Måste vänta till längre fram med plantering enligt Limerose, bäst att lyssna på proffset (hon har gröna fingrar hon). Eftersom jag inte är superintresserad av trädgårdspyssel så gör jag som hon säger, tänker inte göra om det en gång till :-) Tror inte att det kommer hända så mycket mer i dag, mat finns det kvar från igår, tack! Sen fick jag låna två filmer av snälla Lotusquinna tror hon kände på sig att jag inte skulle orka mer, med tanke på verktyget jag fick låna :-) Måste bara tacka för goa kommentarer som jag får, så kul att ni tar er tiden! Nu tänker jag sluta skriva.....nästan...ha en mysig söndag!!!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Åååh jag förstår att du är helt slut! Du behövde ju inte ta alt med en gång. Men jag vet hur det är, man vill gärna göra plågan kort och ta allt på en gång :-) Vad duktig du har varit! Det tackar vi dig för, för du behöver väl egentligen inte göra sånt? Hoppas filmen blir en fin avkoppling nu! Jag skulle tagit mig ett premiär dopp, men det finns ingen fungerande takbelysning där! Så vi skulle äta mackor med thé. Kika på film och bara koppla av. Jo jag tackar ja. Filmen hade vi redan sett för flera månader sedan. Och Agne som säger att jag har noll koll på vilka vi sett. Haha... (PS: Limerose har också skrivit fel, mej jag heter http://lotusquinna.blogspot.com inte kvinna. quinna. Hihi... men det gööör inget!) Kram på er två!

Limerose sa...

Snart får du plantera men inte än....Trädet blev ju tuktat.
OM en månad så kommer musöronen på björkarna och när det är runt 10 grader i jorden, då kan du få börja plantera växter som tål några frostnätter. Frösådd är lite olika med ca 10 grader i jorden och nån gång i juni. Man kan ju börja inne i kruka först (inte "designsnyggt" men det blir det ute senare) Kram kram vi hörs säkert i morgon, då jag ska jobba.