torsdag 24 april 2008

Kort-byte!

Nästan pinsamt att skriva ett inlägg som detta, men det måste göras. Om inte annat, så för att varna andra...jag har värk, och tendens till ett litet skavsår! Ja, det är sant, jag luras inte! Hur har jag fått det då, kanske man kan undra? Jag har lagt patience (pa-si-ans)...ha ha! Helt ofattbart, men helt på sanning. Det har varit så himla lugnt på jobbet idag. Kanske för att det är dag före lön, eller för att det har varit så fint väder så folk satsar på sina ute-rednings-prylar istället. I vilket fall så fanns där en kortlek. Så kom jag på att min älskade morfar (tyvärr borta, saknar honom sååå) lärde mig att lägga nåt som hette Harpan. Sagt och gjort, jag borde ju komma ihåg lite iallafall. Och visst det gick hur bra som helst. Och fast, det blev jag. Nästan lite irriterad när det väl plingade i dörren och en kund äntligen dök upp ;-) Men vad det var kul å lägga, och så var jag ju tvungen att blanda så där som man gör. Ja, ni vet när man delar leken och sen liksom "sprätter" ihop korten från varsitt håll...tror att det är där värken kommer in. Man böjer ju tummarna i en väldigt konstig vinkel, inte alls normalt! Skavsåret sitter på utsidan av handen, lutad och struken mot bordet för många gånger i samband med uppläggning av korten. Så med detta inlägg viftar jag med "gult-kort" till alla er som har kort till gymmet, kasta det! Det gäller att använda rätt kort, när man vill ha träningsvärk och skavsår! Ssssss! Mysig torsdagskväll!!! Natt natt :-)

2 kommentarer:

Veronika sa...

Hahaha, du är rolig du. Jag kommer åsså ha värk i min tumme imöre - för jag var tvungen att hålla in "spaken" till högtryckssprutan hela tiden. Svärfar kom förbi och sa att när han kör, tejpar han fast handen i sprutan!(??) Tänk om man inte vill spruta längre då? .... *asg*

C sa...

Haha! Ja, jävlar. Du får träna upp den där näven lite så du får ett riktigt grabbatag om leken. Sedan är det bara att harpa på all day long!