tisdag 29 april 2008

Safari!

Vet ju att några läser min blogg med kontinuitet och iochmeddetta vet att jag är svag för krukor, byttor, skålar i keramik. Tänker fortfarande stå fast vid att det är ett "arv" från mamma. När jag var liten så var vi nämligen (flera gånger varje sommar) på "keramik-safari" för hennes skull, och "älg-safari" för pappas skull. Mitt safari försvann visst någonstans till tonerna av Roland Cedermark, eller nåt referat från radiosporten ha ha! Men jag ser det positivt: keramiken från henne och...ja, vad har fått ut av älg-letandet det vete gudarna bara! Nu ska jag iallafall till att införskaffa mig (önska mig i födelsedagspresent) nya kaffekoppar eller mindre muggar, i riktig keramik. Måste bara hitta en modell som jag kommer trivas med ett tag....ha ha ha! Hmm, jag är ju inte alls ombytlig ;-) Vita det ska dom iallfall vara, det vet jag säkert. Nytt projekt alltså, jag får väl se det som mitt egna lilla "kaffe-kopps-safari" :-) Ha en alldeles underbar solig tisdag!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Önskar dig och Fille en trevlig Valborg! Vi ska grilla lite kl: 18:00 ikväll på vår garagetomt. Den som är bredvid Välling Per. Kika förbi om ni inte har annat för er! Kram kram!

Kalkstenssommar sa...

Kaffekoppssafari!!! Yeah!

Du är då för fyndig!

Tack för all inspiration du alltid ger, o tack för fin komplimang angående mina sk "lampskärmar".

Nu skall jag in o titta på scrapsidan....

Kram L