tisdag 20 maj 2008

Blom-lös?

När jag var liten blommade syren och diverse andra blommor till skolavslutningen. Nu blommar dom drygt tre veckor tidigare! Vad ska nu alla uppklädda, stylade och förväntansfulla ungar ge sina fröknar när det är dags att ta sommarlov? Tål att tänka på nästa gång man tar bilen bara en "sväng", eller sprayar frisyren, eller kastar batterierna i soppåsen. Jag gör vad jag kan när det gäller miljötänk. Utan att vända uppochner på varken vardagen eller min ekonomi. Och hoppas att mitt bidrag hjälper iaf en gnutta på traven :-) Nog med förstånd-snack. Tyckte bilden var himla bra idag. Har fortfarande inte läst någon instruktionsbok, men fick tydligen till det ändå. Det går framåt ha ha! På tal om blommor, så fick jag en liten idag. Tack! Namnsdagsbarn.....japp! Firar inte längre namnsdagar. Men jag sticker inte under stolen med att jag saknar mammas jordgubbstårta, mer än någonsin just denna dag *fniss*. Kollar "husfruarna" och sen blir det kudden, är slut idag. Fart på jobbet, skönt, men lite ovant! Mysig tisdagskväll!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Jag tänker åsså på miljön! Källsorterar som bara den och batterier, glödlampor, och elektriska saker hamnar i särskild låda på Hemköp!
Ser ut som om din trädgård saknar en grill! Skulle vara pricken över i:et!
Sov så sött!
PS: Visste DU att det var Melodifestival idag? Hade inte en susning, men känns som det kvittar. Minns du då detta?? http://www.veronika.se/images/Fotoalbum/JAlbum/Melodifestival06/jalbumindex.html

Veronika sa...

Markera http adressen kopiera och klistra in i webbläsaren så ser du vad jag menar.

http://www.veronika.se/images/Fotoalbum/JAlbum/Melodifestival06/jalbumindex.html


Men det kanske du kan :-)