söndag 4 maj 2008

Fynd-söndag!

Klart jag ser till att mina blogg-läsare får det dom begär! (Varsågod "A") Här kommer lite bilder på dagens inköp, vissa var riktiga fynd :-) Först bar det av till plantaffären, penséer, margurit och några murgrönor (hoppas de klarar sig ett tag). Första fyndet: en lykta för lampolja, att ha utomhus för endast 49:-, tjohoo! Passade även på att fika med en förkyld "E", trevligt och gott. Sen bar det av hem för att plantera, klippa gräsmattan, och ta fram utemöbler. Med ett glatt och ganska nöjt leende placerade jag mig sedan framför datorn. Gick som vanligt på en rundtur bland favoritbloggarna...skulle jag inte ha gjort för guuud vad alla är duktiga med sina trädgårdar. Mitt fixande blev liksom en "piss i havet" jämfört med vissa, se Limerose som ett exempel. Dom är riktiga trädgårdsmyror dom! Nyfiken som jag är så var ju tvungen att åka på en snabbvisit, och det är verkligen lika fint som det ser ut på bilderna. Väntar med spänning på att allt ska börja grönska, kommer att bli nåt i hästväg! Eftersom man passerar en lågprisbutik på vägen till/från Limerose med familj, så passade jag på att hoppa in. Och vad glad jag blev, dagens andra fynd: kaffekoppar med fat i vitt, för bara 15:-/st, tjohoo igen! Sammanfattat måste det ju bli att: tack vare att "E" var snuvig så blev det ingen färd till storstan, istället fick jag fynd-fint ute. Och tack vare trädgårdsmyrorna, så fick jag mig ett fynd-kaffekopps-safari...himla bra när andra liksom leder in en på olika spår, tackar tackar! ;-)
Ny blir det kaffe i ny kopp, njutandes av nya blommor. Och när mökret kommer, och jag ska använda min fina nya lykta...då sover jag redan!
Ha en mysig söndagskväll!

6 kommentarer:

Veronika sa...

Jag förstår vad du menar med hur fint andra gör, men det är de små tingen som man gör om hemma som gör att man mår så bra oavsett om det är stora saker eller små. Sen är det ju lite skillnad att ha något eget som hus och plantera i. Du skulle väl inte vilja göra så mycket där du bor, eller hur? Fina koppar du köpte!! Ser ut att kunna vara thékoppar :-)

Anonym sa...

Vad fint det fick till det.....medan du påtat i trädgården och fixat så fint så har jag sovit i typ tre timmar på eftermiddagen...inte så produktiv precis men säkert välbehövligt....Fina koppar också, ser fram emot att kanske få prova dem framöver....Ha en skön kväll/Kram förkylda Eva

Anonym sa...

Hej.
Är inne och läser lite på din fina sida. Kul att du fixar och donar, jättefint! Skulle behöva lite mer trädgårdsenergi till min "lilla" trädgård.... :-) Tycker nog att jag har det hyfsat under kontroll men snart tar maskrosorna över... Ha en bra vecka. Hoppas att vi ses på lördag!
Kram LH.

Anonym sa...

Hej och God Morgon!! idag är jag uppe med tuppen. Har en liten tjej som gärna vaknar tidigt på morgonen ibland ;-) Tycker om din sida. Har nu varit inne och fått lite morgon energi. Ska inte lägga ner så mycket energi här hemma. Om en månad får vi tillträde till det nya huset. Ha en bra dag! Kram KL

Anonym sa...

Wow! Snabbt uppdaterat måste jag säga! =)
Är nog lite avis på den där oljelampan.. Riktigt cool! Fanns det fler kvar? ;)

I min bilddagbok finns bilder från mina inköp.. Eller snarare svärmors inköp TILL mig... *fniss*

C sa...

Men vet du - man måste ju inte bara jämföra sig med de som ahr det allra finast också - även om det är där man hämtar inspiration och det är där man förstås hittar det som man själv vill ha. Men ibland gör man gott i att jämföra sig nedåt lite också, tänker jag. Du bor så otroligt fint - och då jämför jag med mig som bor i lya mitt i stan. Jag har ju ingen trädgård alls så långt ögat kan nå. Jag är så GRUVLIGT avundsjuk på din. (Och ska därför leta möbler till vår lilla balkong i dag. Något litet mysigt borde jag ju kunna göra av den - även om den är våningsplanets gemensamma).