torsdag 8 maj 2008

Måsar, maskrosor och matställe!

Måste måsar göra sig hörda angående deras familjelycka så tidigt som kl 6 på morgonen? Samma sak varje år! Dom basunerar ut sin "äggsexa", så förmodligen alla i grannskapet vaknar med ett ryck. Fast det är klart, bodde man på landet så vore det väl tuppen istället. Det är alltså stadstuppar jag har att göra med :-) Måste maskrosor vara mest allerta på min tomt? Dom frodas och växer så det knakar. Nya avstyckade delen som nya grannen har, har inte ett spår av det "gyllene ogräset". Tänk om de ändå varit vita! Då hade jag förmodligen inte brytt mig det minsta, bara tyckt att det
varit snyggt :-) Matställe i miniformat, är sista införskaffade fyndet till trädgården. Fick dom till jobbet, och eftersom det är vitt så var det ju tvunget att komma med ett hem. (Lite bra är det ju att man får vara med och bestämma vad som ska säljas.) Inte för att jag tror att någon flyttar in, men nån kan ju alltid komma och sätta sig en stund och njuta av blommorna. Trevlig torsdagskväll till er alla ;-) P.S Ska nog ta och föra lite VÄSEN på gräsmattan ett tag, så kanske måsarna tar sovmorgon D.S

3 kommentarer:

Veronika sa...

Haha, du är bra rolig du. Stadstuppar och maskrosor. Det är ingen som tänker på att dom faktiskt heter "rosos" och borde vara omtyckta? Man har helt enkelt bestämt sig för att det ska vara ogräs, men egentligen är det ju en fin blomma!
"Ska nog ta och föra lite västen på gräsmattan ett tag"... har du tagit dig några glas innanför västen kanske...(?) Du skrev ngt liknande på min blogg haha... Schkål på dig då!

Veronika sa...

menar "rosor", fan jag svamlar jag med!

Limerose sa...

Hahahah, ja det var fyndigt du!
Holken passar en kollibri, nästna en blåmes faktiskt. (Är ju gift med en ornitolog). Skaffa mossmatta så får du inga maskrosor, de trivs inte då. För vi har inte många rosor på våra 2000 kvm. Mossa är förresten det hetaste man kan ha nu i Japan och USA. Grönt, skönt och behöver inte klippas, gödas eller plockas på maskrosor. Kankse skulle rulla ihop våran och sälja hihihhi!!
Kom hit och få något i den omtalade västen förresten hahahha kramkram!