tisdag 6 maj 2008

Det sa bara pang...

...så var päronträdet mer vitt än lite grönt med bruna grenar! Synd nog så står det numer på nya grannens tomt. Tomten blev splittad eftersom bara det ena huset såldes. Fast det är ganska skönt, det är inte kul att ta reda på alla päron som faller från ett så stort träd. Plus att det är förenat med livsfara eftersom de drar i backen som minibomber, hjälm vid plockning är att föredra. Inte var dom så goda heller, fast njuta av att det är praktfullt det tänker jag fortsätta med! Jag slog visst till med en liten förvirring i förra inlägget. Angående golfen. Jag spelar inte. Sonen började förra sommaren. Nu behöver ingen vara orolig mer ha ha! I kväll väntar första mjukglassen! Och ännu ett avsnitt av de desperata husfruarna...men dom börjar nästan bli lite för mycket, eller? Tur att man inte har alla deras problem, skönt med Svensson-livet, om jag får välja! Mysig tisdag!

2 kommentarer:

Veronika sa...

Jag tycker DHW är hur bra som helst. Framför allt älskar jag sensmoralen på slutet. Det slutade spännande idag! Och Edie, hur förbannad kan man bli på en sådan granne! Haha... Som du säger, tur att man inte har sådan Tornado i Linde! :-)

Limerose sa...

ja här sa det pang med...Ronja fick 40 graders feber på måndag efterimiddag efter dagis. Igår var hon bättre och jag kände mig lite hängig. Och idag....så har vi båda feber 38,4 klockan 6 imorse.
Solen strålar och jag vill bara sova. Allt grävande tog ut sin rätt.
Vi hörs och ses kram