onsdag 21 maj 2008

Längtans blåa blomma...

...har inte jag, men väl en rosa! Min kära mamma kom in till butiken i dag, med lååånga hängöron och svansen mellan benen. Hon hade nämligen glömt att "den yngsta" hade namnsdag! För att kompensera det hela, hade hon köpt en jättefin ros :-) Jag blev naturligtvis jätteglad, hade faktiskt inte räknat med att jag skulle bli grattad (se föregående inlägg). Och blir man glad, så funkar det mesta, en bra dag med andra ord.
Så tillbaka till "längtan". Jag längtar, jag längtar så jag får magknip! Det är så roligt, så spännande, så varmt, så blött, så gott, så trevligt. Så mycket att jag kan hålla på hur länge som helst! Så mycket vill jag ha semester! Riktig sommarsemester...bara dryga åtta veckor kvar :-( Inte så länge! Men med tanken i bakhuvudet: semestern brukar ha förmågan att bara rusa förbi, så "taggar" jag ner lite. Det är ju nu man ska njuta, när man har alla veckorna kvar! Jag sover på saken, tar väl en tripp till ett soligt Grekland i natt istället *fniss*
Jamas på er!!
(vet inte om det stavas så, men tror att det betyder skål på grekiska)

3 kommentarer:

Veronika sa...

Åååh vilken fin ros!!! Glömde ju också gratta dig i gårdagens Blogg. Så grattis på dig i efterskott. Skickar blommor till dig i dina drömmar i natt!

Limerose sa...

Grattis i efterskott!

My sa...

Carpe diem, fånga dagen! Det är helt rätt. Det kan ju finnas härliga händelser även när vi inte har semester. Men jag förstår din längtan...