lördag 31 maj 2008

Solsken, fynd å lite vin!

Jag blir som galen i kroppen när det är fint väder, det hoppar och skuttar i hela mig! Ahhhh, spelar inte någon roll om man jobbar hela veckorna, så länge det är fint när man är ledig!
Jag har fyndat, två gånger! Fredag: en jätte-hortenzia (vit såklart) för ynka 79:-, pryder verandan så fint så! Och lördag: en liten vit godisskål som prutades ner till 20:-. Det var ju loppis i stan. Jag och vännen packade bilarna fulla (ordagrant, jag fick ha rep för att bakluckan skulle hålla sig på plats). Så många säljare att vi nästan inte hann med att få ett ställe att placera oss på. Många som ville göra klipp, trots att man trodde att alla skulle ligga på stranden. "Skrotet" i förrådet gav 820:- till semesterkassan, tjo hoo! Kan meddela att tvättbrädan, vita spegelfönstret, skomakarskärm och en gammal våg blev kvar?!?! Det som jag trodde skulle gå först! Lantligt och shabby-chic är tydligen inte poppis i vår lilla stad ha ha! Men jag är himla nöjd, för även om solbrännan är förstörd av ränderna efter linnet ;-), och huvudvärken börjar smyga sig på p g a vattenbrist så har det varit en jättebra dag!
Nu gäller det att vila eftersom det vankas party till kvällen. Ännu en ny liten "krog" öppnar sin servering, precis vid sjön...gissa om "alla" invånare har väntat på detta, och gissa om "alla" kommer att vara där, så även jag *fniss* Fördrink, mat och vin för hela slanten...nej, det skulle ju va till semesterkassan, eller? Hi hi!
Ha en förträffligt bra lördagskväll!

2 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Faktiskt var det blomkrukan, den vita, som jag fastnade föR...
Vart har du köpt den?

Veronika sa...

Nämen vad säger du? Har det öppnat en ny krog? Är det vid Café Oscar? Tänk att man missade det! Men jag var ju i Vedevåg. Vad kul att du fick ihop så mycket pengar! Det är ju asbra! Hade jag inte haft fullt upp här hemma hade jag ju kikat förbi! Kunde servat dig med vatten! Man måste dricka sådana här dagar. Hoppas du har kul ikväll då! Skål på dig!