måndag 12 maj 2008

Enda vettiga att ha en karl till...

...just nu, vore om han mer än gärna vill stå med på ett huslån! Jag har hittat min drömkåk! Åh, vilken potential! Tänk er följande: vit panel och vita knutar, svart tegeltak, spröjsade fönster i vitt men med svarta foder, svartmålat staket, naturligtvis bort med den fula gröna plasten på balkongen...och pricken över "i", en vacker vindflöjel på toppen av "trapp-tornet"...kan inte bli snyggare! Insidan ska jag inte skriva om för då skulle inte ett inlägg i bloggen räcka till :-) Kan bara upplysa om att trappräcket inne, är i svart smide, och att alla väggarna skulle vara skitsnygga i vitt :-) Men eftersom jag inte är betrodd att låna så mycket (priset kommer absolut att gå upp hur mycket som helst, plus att man ska ju ha råd att göra allt det som jag just beskrev) så hoppas jag att den som tillslut får huset har samma "vill-ta-hand-om-dig-anda" som jag har. Då kan man ju alltid smyga i buskarna och spana. Och samtidigt drömma om att en vacker dag så står "hus-lånet-karlen" där, och tycker inte alls att det är konstigt att han bara ska vara med på ett huslån. Så känner nån av er någon som gillar att låna bara så. Eller någon som har mycket pengar över, som han inte vet vad han ska göra med, hör av er till mig. Jag tackar på förhand ;-) Ha en trevlig måndagskväll! Bilden är från Mäklarhuset Wijkströms

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka "härliga" bilder det var från insidan, riktigt murrigt och fint! Skämt å sido, allt går ju att fixa med en stooor plånka!

Kram Eva("föredettingen")

Veronika sa...

Haha... ja huset verkar ju jätte fint. Men är det i stan? Ett tips. Du måste ju sätta in en bild på dig i nästa blogg så karlarna vet vem dom ska bo med :-)

Kalkstenssommar sa...

Snyggt hus.....

Ja, en karl på ett lån!?

En karl till låns kanske, du kan få låna min ibland när jag är trött på honom!

Fast jag tar pengarna förstås....

;-)

Kram L

Anonym sa...

Näe, Lina, det där är mitt hus! Det har jag redan spanat in! *S* Det är verkligen hur fint som helst, men tror du verkligen att det kommer att bli så dyrt?

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Till Amelie: tyvärr tror jag att det sticker iväg. Dels för att det inte finns så många hus i den storleken i vårt område. Och att det ligger centralt, och så är det ju lite att ta hand om även om man inte väljer Laura Ashley-tapeter och italiensk sjösten. Tyvärr, men hoppas verkligen att ni får det, om ni vill. Då kan jag ju alltid komma och fika...och njuta lite! Hi hi! Kram på dig!

Limerose sa...

Jag vet en till som vill ha det huset, eller kanske två till.
Ja visst kan det bli enormt fint. Vitt och svart. Vi får "Ragga" ihelgen ahahahhahahahahah.

kram

Veronika sa...

någon tala om för mig var detta hus ligegr?!?!

My sa...

jag vet en karl som har bjudit på huset... ;) ta honom till låntagare åt dig, han kan behöva nån som tar hand om inredning och trädgård *hihi*