torsdag 29 maj 2008

Salt tårta, och söta godisskålar!

Så var man ännu ett år äldre då! Kanske lite rynkigare, kanske lite slappare, kanske lite klokare...vad vet jag, trevligt är det iallafall! Mycket trevliga presenter,
bl a finaste godisskålen som jag önskat mig länge, tack E och P med familjer. Presentkort, tack syster. Pengar, tack mor o far. Trädgårdsbok och sprayad kaffekanna med planterad planta, tack R med familj. Vin, tack chefen. Och det bästa av allt: assietter som passar mina nya kaffekoppar, tack mammas gulle-F! Trots att han insåg att han inte skulle få cykla till affären (som ligger lite utanför stan) så grejade han skjuts och såg till att mamma fick det hon ville ha. Den som får honom som kille, kommer inte att bli missnöjd ;-)
Så till "salt tårta"...jag köper ICA-socker, det är grövre än Dansukker. Tänk vad tokigt det kan bli när "man" är i någon annans kök än sitt eget och ska hjälpa till. Självklart är det "grova" salt, och det "fina" socker: såå självklart! Trösten är väl att alla vet att det hela hade varit hur gott som helst, om det inte hade varit för sältan! Så dagens slutsats blir alltså: storleken har betydelse! Tur att det fanns annat mycket gott fikabröd och glass. Samt att nu får vi prova på att göra "jordgubbschutney" till grillmiddagarna i sommar. Det onda har alltid nåt gott med sig!
Tack alla som har grattat mig idag! Nu ser jag fram emot att gå på kalas hos någon annan, för guud vad mycket med disk det blir ha ha ha ;-)
Kram å god natt!

5 kommentarer:

Veronika sa...

Ååååh tycker synd om både dig och din mamma. Men det måste ju kompenseras med alla fina presenter du fick. Jag säger grattis till dig då! (Har själv haft i bakpulver istället för vaniljsocker vid 2 tillfällen, när jag gjorde chokladbollar, när jag var yngre och kunde för mitt liv inte förstå vad det var som smakade så konstigt) Kanske lönar sig att doppa fingret i godisskålen ibland?

In my house sa...

Oooohhhh, vad det ser gottit ut,,, tyvärr så blev jag allergisk för jordgubbar hux flux förra året :(

- Ser din fina skål,, antar då att du inte hittade de billiga alternativet "kopian"

Ha de så bra i sommar värmen kramar om j

Kalkstenssommar sa...

Grattis i efterskott!

Va kul att komma in här idag, flera roliga inlägg som jag missat. Har varit bortrest.

Många kramar från mig

L

Karolina sa...

Hej!
Ja det var ju synd att du inte vann. Men tänker snart lägga upp mina ringar till försäljning. Så håll ögonen öppna:)

Zinkbordet kommer ifrån GRANIT och kostar 349kr. Är sååå nlöjd med det.

Ha en skön helg
Kram Fröken Fägring

C sa...

Grattis kära L! Det är så kul att läsa din blogg - jag gör sna svep när jag är inne och konsumerar fyra, fem, sex uppdateringar på raken. I lööööv it! Du har ju; som alltid; svinsnyggt hemma. Kram på dig!