söndag 25 maj 2008

Lila till trots...

...men jättefint har min moster i sitt hem. Var där på visit över dagen. Och vad kan jag säga förutom: fint, hemtrevligt, mysigt, snyggt...osv. Lägger bara ut ett par bilder (vet inte om hon misstycker, men chansar), resten av huset går i samma stil. Ni kan ju förstå att man blir som lite salig när man hälsar på hos dom. Vill liksom bara hem och riva runt bland sitt eget. Och jag står fast vid att färg är fint hos andra! Jag kan bara inte få till det lika bra och mysigt, om jag skulle ta in kulört i mitt hem. Njuter av de andra bilderna, och själ lite "piff-tips" såklart!
Så var det ju den där affären som jag skulle till, Lidgården, 2 mil söder om Hagfors. STÄNGT! Ahhhh! Dom har inte börjat med söndagsöppet ännu, satan! Där kan man gå hur länge som helst, fast det inte är så stort. Massor med fina saker, och inte behöver man vara fattig när man kommer därifrån. Jag har faktiskt fyndat ett antal gånger, och hoppas på att göra det igen. Eftersom det var stängt i dag så kommer jag att kidnappa ett par av mina vänner och åka dit någon dag senare i sommar, en liten shopping-tripp med lite kaffe hos ovanstående moster om vi har tur.
Sen var det bara ett litet tillägg kvar: släkten är värst, det är nu officiellt bekräftat!
Tack för i dag, slut för i dag!

3 kommentarer:

Limerose sa...

Jag följer med !!!! Kram

Anonym sa...

Detta har ingenting med ditt inlägg att göra men jag tänkte berätta att jag precis upptäckte något som kanske kan intressera dig. http://www.lindeauktionstjanst.se/
Deras nästa auktion kanske kan innebära några fynd? =)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Till Amelie: Jag fick nyss reda på det! Typiskt att man jobbar, men men. Fast jag har förmågan att bli superstressad på såna ställen, bättre att man bara slinker in och blir glatt överraskad av en REA eller utförsäljning. Då vet man inte vad man gått miste om ha ha! Tack iallfall för tipset! Kram!