torsdag 22 maj 2008

Klippt, sprayad och stylad!

Undrens tid är icke förbi, vi fick nämligen dator till jobbet idag! Har väntat hur länge som helst, och mången leverantörer till butiken har skrattat (lite vid sidan om) åt oss. Nu är det iallafall installerat och klart, och får man lite tråkigt på arbetstid så kan man ju alltid surfa lite...!
Klippt gräsmattan har jag oxå gjort, tänk att så lite kan göra så mycket. Det blir så fint, och ser så välvårdat ut (med lite modifikation).
Sprayat mitt nya (äntligen lagom stora) brödfat! Har letat med ljus och lykta efter en fin korg, eller ett fat att ha olika bröd i, vid olika tillfällen. Så plockades det lite på jobbet, och så stod det bara där. Visserligen i nån slags grå-zink-färgad-historia, men jag har ju oftare vit sprayfärg hemma än huvudvärkstabletter så taaddaa!!

Stylat om på köksbordet har jag ockå gjort. Plasthatten fick åka in i ett skåp, här ska vi ta tillvara på våren och dess för tidigt utslagna blommor. Visserligen hade jag helst velat ha de vita, men jag ville ha livet i behåll så fick de bli de lila. De vita sitter nämligen tre meter upp, och ingen stege har jag. Men de lila är jättefina också, och de luktar säkert lika gott!
Nu kollas Charlottes chanser in. Måste säga att Island var min typ av trallvänlig schlager-låt. Ja ja, det lät som E-Type...och då är det kört!!! Resterande bidrag...ja, det låter vi passera som vanligt ;-)
Ha en trevlig torsdagskväll!

Inga kommentarer: