lördag 24 maj 2008

Hallelulja moment!

Smet in på lokala loppisen innan jobbet i dag. Rotade runt lite, en hel del kul som trillat in. Och längst in i ett hörn, i en tråkig bokhylla stod dom! Mina dessert-tallrikar, tjohoo! Såg nämligen för ett tag sen (hos en annan bloggare) tallrikar, koppar å fat och byttor av olika slag i vitt med hallonröd dekor. Sån där "landskaps-dekor" ni vet? Tyckte det var så fint med just rött, har sett att det finns grönt, blått och lila i olika varianter. Men de röda är mycket finare! Blev (och är) en liten utmaning att springa och leta efter dessa, lite utmaning ska man ju ha! *fniss* Nu har jag iallafall 6 st små, och kan nästan säga att jag samlar på dom...det är trots allt en början! Ska hämta dom på tisdag, när lönen kommit. Nu är det fattigt, och jag antar att det är bättre med mat på gamla vita tallrikar än nya röda fina tallrikar utan mat ;-) Ha en alldeles förträffligt bra lördag, och glöm inte att heja på Charlotte i kväll!!!

2 kommentarer:

Malin sa...

hej, kul att du hittade min blogg.
jag hejar på lotta ikväll, hon är en skolkompis:-)

Anonym sa...

Du måste visa upp dina fina tallrikar när du fått hem dem! =)